Verstappen troeft McLaren af, maar grijpt naast P1 in Monaco
We hoeven in het weekend van de Formule 1 Grand Prix van Monaco
niet lang te wachten op de eerste code rood. Charles Leclerc ramt
de achterkant van Lance Stroll als die bij de hairpin bruusk terug
naar de lijn stuurt. Leclerc kan na een stop zijn weg vervolgen,
voor Stroll is het einde oefening. Max Verstappen heeft op dat
moment de snelste tijd in handen, gereden op de harde banden, maar
dat is een tijd die na de hervatting van de sessie niet lang blijft
staan. Het is stuivertje wisselen aan kop, waarbij coureurs lang op
de baan blijven. In Monaco immers kan vaak meer tijd worden
gevonden in het vinden van het juiste ritme op de baan dan puur en
alleen in afstelling van de auto. Max Verstappen zakt dan af tot
buiten de top tien als hij met nog een kwartier te gaan voor zachte
banden kiest. Een rommelig rondje met verkeer en onbalans volgt,
pas een rondje later kan hij echt jagen op een verbetering. Dat
wordt het ook wel, maar het is bij lange na niet genoeg voor een
topklassering. Op meer dan zes tienden van Charles Leclerc zet hij
zijn RB21 op P6. We zeiden echter al 'ritme telt' en dat is waar
Verstappen naar zoekt en ook lijkt te vinden. P6 wordt P2 op het
moment dat Lewis Hamilton verwoestend hard op de kerbstones bij het
zwembad dendert en roept dat hij daarom maar even binnenkomt. En
wat doet Yuki Tsunoda dan in de andere Red Bull? Hij komt niet
verder dan P14 op 1,1 seconde van Verstappen. Waar de Japanner
misschien wat teleurstelt, is het Alexander Albon die misschien de
verrassingen genoemd mag worden op P4.
niet lang te wachten op de eerste code rood. Charles Leclerc ramt
de achterkant van Lance Stroll als die bij de hairpin bruusk terug
naar de lijn stuurt. Leclerc kan na een stop zijn weg vervolgen,
voor Stroll is het einde oefening. Max Verstappen heeft op dat
moment de snelste tijd in handen, gereden op de harde banden, maar
dat is een tijd die na de hervatting van de sessie niet lang blijft
staan. Het is stuivertje wisselen aan kop, waarbij coureurs lang op
de baan blijven. In Monaco immers kan vaak meer tijd worden
gevonden in het vinden van het juiste ritme op de baan dan puur en
alleen in afstelling van de auto. Max Verstappen zakt dan af tot
buiten de top tien als hij met nog een kwartier te gaan voor zachte
banden kiest. Een rommelig rondje met verkeer en onbalans volgt,
pas een rondje later kan hij echt jagen op een verbetering. Dat
wordt het ook wel, maar het is bij lange na niet genoeg voor een
topklassering. Op meer dan zes tienden van Charles Leclerc zet hij
zijn RB21 op P6. We zeiden echter al 'ritme telt' en dat is waar
Verstappen naar zoekt en ook lijkt te vinden. P6 wordt P2 op het
moment dat Lewis Hamilton verwoestend hard op de kerbstones bij het
zwembad dendert en roept dat hij daarom maar even binnenkomt. En
wat doet Yuki Tsunoda dan in de andere Red Bull? Hij komt niet
verder dan P14 op 1,1 seconde van Verstappen. Waar de Japanner
misschien wat teleurstelt, is het Alexander Albon die misschien de
verrassingen genoemd mag worden op P4.