McLaren voert opmerkelijke update door in Monaco
In Monaco voerde McLaren, net als alle andere teams, wijzigingen
door om zich aan te passen aan het circuit van het prinsdom. Het
was interessant om een specifieke wijziging aan de brake ducts te
zien, omdat ze groter zijn gemaakt qua doorsnede. Zoals bekend
krijgen de remmen in Monaco weinig te verduren. In sommige
gevallen, zelfs wanneer de temperatuur laag is, hebben de schijven
zelfs moeite om de ideale bedrijfstemperatuur te bereiken. Deze
modificatie is dan ook verrassend, want het gaat precies in de
tegenovergestelde richting van wat gebruikelijk is op dit circuit,
namelijk om de remmen gedeeltelijk te ontluchten. De wijziging
lijkt vooral te maken te hebben met het afvoeren van warmte ten
gunste van een beter beheer van de bandenspanning. Ook werd er voor
Imola een nieuwe technical directive ingesteld, gericht op het
vermoeilijken en beheersen van de warmteoverdracht naar de velgen.
Dat zou óók de basis kunnen zijn voor de implementatie van de
nieuwe modificatie.
door om zich aan te passen aan het circuit van het prinsdom. Het
was interessant om een specifieke wijziging aan de brake ducts te
zien, omdat ze groter zijn gemaakt qua doorsnede. Zoals bekend
krijgen de remmen in Monaco weinig te verduren. In sommige
gevallen, zelfs wanneer de temperatuur laag is, hebben de schijven
zelfs moeite om de ideale bedrijfstemperatuur te bereiken. Deze
modificatie is dan ook verrassend, want het gaat precies in de
tegenovergestelde richting van wat gebruikelijk is op dit circuit,
namelijk om de remmen gedeeltelijk te ontluchten. De wijziging
lijkt vooral te maken te hebben met het afvoeren van warmte ten
gunste van een beter beheer van de bandenspanning. Ook werd er voor
Imola een nieuwe technical directive ingesteld, gericht op het
vermoeilijken en beheersen van de warmteoverdracht naar de velgen.
Dat zou óók de basis kunnen zijn voor de implementatie van de
nieuwe modificatie.