Marko geeft uitleg over 'verkeerde' wijzigingen aan auto Verstappen

Max Verstappen kende een dag met twee gezichten in Monaco. De
Nederlander eindigde tijdens de eerste vrije training op de tweede
positie, maar moest later meer terrein prijsgeven. Een verkeerde
setup-wijziging leidde tot de tiende plaats. Helmut Marko legt na
afloop uit waarom Red Bull alsnog zoveel wijzigde tussen de
oefensessies. "Ze wilden de auto verbeteren en in theorie werkt dat
ook", vertelt Marko tegenover Motorsport Magazin. "Maar in de
praktijk kreeg de auto last van onderstuur en dat geeft Verstappen
geen vertrouwen. Onderstuur is niet bevorderlijk voor snelheid.
Yuki Tsunoda concentreert zich verder op het rijden. Zijn
rondetijden waren oké." Marko denkt dan ook dat er nog meer in het
vat zit. "We weten dat hij niet van onderstuur houdt, dus ik denk
dat we kunnen concurreren met McLaren. Ferrari zal erg moeilijk
worden. Ik denk dat ze altijd relatief met dezelfde rijhoogte voor
de dag komen. Hoger, maar dat maakt niet zoveel uit op een circuit
als Monaco." En wat wordt de bandenkeuze voor de kwalificatie? "De
soft is duidelijk sneller voor de kwalificatie."

Top Headlines

Oudere Top Headlines