Horner verklaart grote achterstand Verstappen
Max Verstappen en Red Bull stonden er tijdens de vrije trainingen
in Monaco goed voor. Op een kleine verkeerde stap na, waardoor de
Nederlander in de tweede training niet verder kwam dan P10, stond
Verstappen er goed voor om zich ook te kunnen mengen in de strijd
om poleposition. Tijdens de kwalificatie toverde McLaren echter
weer een truc uit de hoge hoed en deed ook Ferrari het weer goed,
waardoor Verstappen genoegen moest nemen met P5. Zijn achterstand
bedroeg uiteindelijk maar liefst zeven tienden. Teambaas Christian
Horner analyseert het rondje van de Nederlander in gesprek met
Viaplay en trekt een duidelijke conclusie. "Nee, zijn eerste sector
zag er oké uit, maar in zijn tweede sector kreeg hij het al lastig.
De grip kwam gewoon niet voor hem en ik denk ook niet dat we met
deze banden echt in het juiste werkvenster zaten. Als je buiten dat
venster zit, verlies je gewoon heel veel rondetijd." Maar om de
spanning wat op te voeren, heeft de wedstrijdleiding ervoor gekozen
om twee verplichte pitstops door te voeren. Kan dat nog verschil
gaan maken voor Red Bull? "Nou ja, het is wel een hele nieuwe
structuur voor de race, met die twee verplichte pitstops. Dus nu er
wel wat coureurs voor ons gekwalificeerd hebben, kunnen we ze wel
terugpakken bij de pitstops. Er kan echt van alles gebeuren, maar
we gaan zien hoe het uitpakt tijdens de race."
in Monaco goed voor. Op een kleine verkeerde stap na, waardoor de
Nederlander in de tweede training niet verder kwam dan P10, stond
Verstappen er goed voor om zich ook te kunnen mengen in de strijd
om poleposition. Tijdens de kwalificatie toverde McLaren echter
weer een truc uit de hoge hoed en deed ook Ferrari het weer goed,
waardoor Verstappen genoegen moest nemen met P5. Zijn achterstand
bedroeg uiteindelijk maar liefst zeven tienden. Teambaas Christian
Horner analyseert het rondje van de Nederlander in gesprek met
Viaplay en trekt een duidelijke conclusie. "Nee, zijn eerste sector
zag er oké uit, maar in zijn tweede sector kreeg hij het al lastig.
De grip kwam gewoon niet voor hem en ik denk ook niet dat we met
deze banden echt in het juiste werkvenster zaten. Als je buiten dat
venster zit, verlies je gewoon heel veel rondetijd." Maar om de
spanning wat op te voeren, heeft de wedstrijdleiding ervoor gekozen
om twee verplichte pitstops door te voeren. Kan dat nog verschil
gaan maken voor Red Bull? "Nou ja, het is wel een hele nieuwe
structuur voor de race, met die twee verplichte pitstops. Dus nu er
wel wat coureurs voor ons gekwalificeerd hebben, kunnen we ze wel
terugpakken bij de pitstops. Er kan echt van alles gebeuren, maar
we gaan zien hoe het uitpakt tijdens de race."