Bestrafte Hamilton geeft tekst en uitleg voor moment met Verstappen
Lewis Hamilton kijkt ongetwijfeld tevreden terug op een keurige
kwalificatie in Monaco. De Ferrari-coureur ging er uiteindelijk
vandoor met de vierde startpositie, achter de beide
McLaren-coureurs én teamgenoot Charles Leclerc. Echt reden tot
ontevredenheid is er dus niet voor de Ferrari-coureur, al kreeg
zijn kwalificatie nog wel een staartje. Hamilton reed Max
Verstappen namelijk in de weg tijdens de sessie en heeft daar een
gridstraf van drie plaatsen voor gekregen. Al met al voelt Hamilton
zich echter wel prima in het prinsdom, zo stelt hij tegenover Sky
Sports F1 . "Het was niet de meest fantastische dag, maar het
weekend gaat over het algemeen wel goed. Het voelt goed om op deze
baan in de Ferrari te rijden en de auto voelt ook erg goed aan. Ik
stond eerder vandaag nog op P3, dus die crash (in de derde
training, red.) was niet heel handig! Ik had toen een aantal auto's
voor me en raakte daar flink wat downforce kwijt aan de achterkant,
maar het team heeft echt fantastisch werk geleverd door de auto
weer op tijd te repareren. Iedereen heeft daar zo hard aan gewerkt,
om me naar buiten te kunnen sturen voor de kwalificatie." De Brit
legt vervolgens uit hoe het precies zat met dat incident met
Verstappen. "En de kwalificatie is hier altijd zo leuk, al is het
wel echt lastig om elkaar niet in de weg te gaan rijden. Ik dacht
dat ik dat wel goed had gedaan, maar toen zei het team ineens dat
Max in een snelle ronde zat, dus wilde ik naar links. Maar toen
zeiden ze dat dat niet het geval was, dus wilde ik net mijn
gaspedaal weer intrappen. Dat deed ik echt voor tien meter, wel
buiten de racelijn, maar ik was wel afgeleid." Hoe Ferrari het
precies wil gaan doen tijdens de race, weet Hamilton zelf verder
nog niet. "Ik weet nog niet hoe we het gaan doen met de strategie.
Vorig jaar was echt verschrikkelijk, met die safety car in de
eerste ronde en toen dezelfde band voor de rest van de race, want
dat is gewoon saai. Dus is het leuk dat we nu verplicht twee
pitstops hebben. Voor sommigen sleet de mediumband echt ontzettend
hard, maar ik heb nog twee setjes harde banden over. Daar heb ik
zelf voor gekozen, want Charles Leclerc koos voor twee mediums.
Maar ik hoop dat we daarmee nog het verschil kunnen maken."
kwalificatie in Monaco. De Ferrari-coureur ging er uiteindelijk
vandoor met de vierde startpositie, achter de beide
McLaren-coureurs én teamgenoot Charles Leclerc. Echt reden tot
ontevredenheid is er dus niet voor de Ferrari-coureur, al kreeg
zijn kwalificatie nog wel een staartje. Hamilton reed Max
Verstappen namelijk in de weg tijdens de sessie en heeft daar een
gridstraf van drie plaatsen voor gekregen. Al met al voelt Hamilton
zich echter wel prima in het prinsdom, zo stelt hij tegenover Sky
Sports F1 . "Het was niet de meest fantastische dag, maar het
weekend gaat over het algemeen wel goed. Het voelt goed om op deze
baan in de Ferrari te rijden en de auto voelt ook erg goed aan. Ik
stond eerder vandaag nog op P3, dus die crash (in de derde
training, red.) was niet heel handig! Ik had toen een aantal auto's
voor me en raakte daar flink wat downforce kwijt aan de achterkant,
maar het team heeft echt fantastisch werk geleverd door de auto
weer op tijd te repareren. Iedereen heeft daar zo hard aan gewerkt,
om me naar buiten te kunnen sturen voor de kwalificatie." De Brit
legt vervolgens uit hoe het precies zat met dat incident met
Verstappen. "En de kwalificatie is hier altijd zo leuk, al is het
wel echt lastig om elkaar niet in de weg te gaan rijden. Ik dacht
dat ik dat wel goed had gedaan, maar toen zei het team ineens dat
Max in een snelle ronde zat, dus wilde ik naar links. Maar toen
zeiden ze dat dat niet het geval was, dus wilde ik net mijn
gaspedaal weer intrappen. Dat deed ik echt voor tien meter, wel
buiten de racelijn, maar ik was wel afgeleid." Hoe Ferrari het
precies wil gaan doen tijdens de race, weet Hamilton zelf verder
nog niet. "Ik weet nog niet hoe we het gaan doen met de strategie.
Vorig jaar was echt verschrikkelijk, met die safety car in de
eerste ronde en toen dezelfde band voor de rest van de race, want
dat is gewoon saai. Dus is het leuk dat we nu verplicht twee
pitstops hebben. Voor sommigen sleet de mediumband echt ontzettend
hard, maar ik heb nog twee setjes harde banden over. Daar heb ik
zelf voor gekozen, want Charles Leclerc koos voor twee mediums.
Maar ik hoop dat we daarmee nog het verschil kunnen maken."