Verstappen en co tasten volledig in het duister na opvallende 'voorspelling' Pirelli
Een aantal uur voor de start van de race deelt Pirelli
traditiegetrouw de verwachte strategieën voor de desbetreffende
race, waarbij de bandenleverancier aangeeft welke opties de teams
hebben. Voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco is in ieder geval
al duidelijk dat er twee pitstops gemaakt moeten worden, aangezien
dat voor deze race een verplichting is geworden. De hoop is dat het
voor meer spektakel gaat zorgen en dat er ook meer gespeeld kan
worden met de tactiek. Vorig jaar was immers een dieptepunt, omdat
alle coureurs na de rode vlag in de eerste ronde al banden
wisselden. Het merendeel kwam daarna niet meer terug in de
pitstraat en dat zorgde ervoor dat er bijzonder weinig actie was.
Met de twee verplichte pitstops moet dat dus worden verbeterd, al
tast zelfs Pirelli in het duister over de strategieën. De
bandenleverancier deelt zelfs geen verwachtingen en schrijft het
volgende. "Drie verschillende bandensets voor de Grand Prix van
Monaco, met alle compounds in het spel. Alles kan gebeuren!" Tekst
loopt verder onder de afbeelding. Opvallende keuze Red Bull Wat
betreft de mogelijke strategieën moeten we, net als de coureurs en
de teams, volledig in het duister tasten en gaan we een spannende
race tegemoet. Gaan de coureurs snel naar binnen of wachten ze op
een safety car om de verplichte pitstops te maken? Waar in ieder
geval wel duidelijkheid over bestaat, is het aantal banden dat de
coureurs nog over hebben. Het bleek al dat Red Bull een bijzondere
keuze heeft gemaakt, want Max Verstappen en Yuki Tsunoda hebben
allebei nog maar één set nieuwe mediums en één set nieuwe hards
over. Daardoor zijn ze hoogstwaarschijnlijk genoodzaakt om
gebruikte softs onder de auto te schroeven. En dat terwijl de
concurrentie, waaronder McLaren en Ferrari, de race uit kunnen
rijden door alleen de mediums en harde banden te gebruiken.
Polesitter Lando Norris en WK-leider Oscar Piastri hebben allebei
twee nieuwe setjes harde banden over en een setje van de mediums,
terwijl de situatie bij Ferrari iets anders is. Daar heeft Charles
Leclerc nog één setje hards over, terwijl hij nog twee setjes van
de mediums heeft, waarvan er één nieuw is. Lewis Hamilton heeft
daarentegen geen nieuwe mediums meer over, terwijl hij juist twee
setjes van de harde banden over heeft. Daarvan is er één nieuw. De
Grand Prix van Monaco zal ongetwijfeld een strategisch steekspel
worden, waarbij het de vraag is wie de winnende strategie heeft
uitgedokterd.
traditiegetrouw de verwachte strategieën voor de desbetreffende
race, waarbij de bandenleverancier aangeeft welke opties de teams
hebben. Voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco is in ieder geval
al duidelijk dat er twee pitstops gemaakt moeten worden, aangezien
dat voor deze race een verplichting is geworden. De hoop is dat het
voor meer spektakel gaat zorgen en dat er ook meer gespeeld kan
worden met de tactiek. Vorig jaar was immers een dieptepunt, omdat
alle coureurs na de rode vlag in de eerste ronde al banden
wisselden. Het merendeel kwam daarna niet meer terug in de
pitstraat en dat zorgde ervoor dat er bijzonder weinig actie was.
Met de twee verplichte pitstops moet dat dus worden verbeterd, al
tast zelfs Pirelli in het duister over de strategieën. De
bandenleverancier deelt zelfs geen verwachtingen en schrijft het
volgende. "Drie verschillende bandensets voor de Grand Prix van
Monaco, met alle compounds in het spel. Alles kan gebeuren!" Tekst
loopt verder onder de afbeelding. Opvallende keuze Red Bull Wat
betreft de mogelijke strategieën moeten we, net als de coureurs en
de teams, volledig in het duister tasten en gaan we een spannende
race tegemoet. Gaan de coureurs snel naar binnen of wachten ze op
een safety car om de verplichte pitstops te maken? Waar in ieder
geval wel duidelijkheid over bestaat, is het aantal banden dat de
coureurs nog over hebben. Het bleek al dat Red Bull een bijzondere
keuze heeft gemaakt, want Max Verstappen en Yuki Tsunoda hebben
allebei nog maar één set nieuwe mediums en één set nieuwe hards
over. Daardoor zijn ze hoogstwaarschijnlijk genoodzaakt om
gebruikte softs onder de auto te schroeven. En dat terwijl de
concurrentie, waaronder McLaren en Ferrari, de race uit kunnen
rijden door alleen de mediums en harde banden te gebruiken.
Polesitter Lando Norris en WK-leider Oscar Piastri hebben allebei
twee nieuwe setjes harde banden over en een setje van de mediums,
terwijl de situatie bij Ferrari iets anders is. Daar heeft Charles
Leclerc nog één setje hards over, terwijl hij nog twee setjes van
de mediums heeft, waarvan er één nieuw is. Lewis Hamilton heeft
daarentegen geen nieuwe mediums meer over, terwijl hij juist twee
setjes van de harde banden over heeft. Daarvan is er één nieuw. De
Grand Prix van Monaco zal ongetwijfeld een strategisch steekspel
worden, waarbij het de vraag is wie de winnende strategie heeft
uitgedokterd.