Norris reageert kort maar krachtig op invloed nieuwe F1-regel op McLaren
Voorafgaand aan de race in Barcelona gaat het veelvuldig over de
gloednieuwe regel rond de flexibele voorvleugels. De
doorbuigingstests worden tijdens de Formule 1 Grand Prix van Spanje
aangescherpt. Tijdens de zogenaamde statische tests mag de vleugel
nu niet verder doorbuigen dan 10 millimeter. Dat was voorheen nog
15 millimeter, maar wordt vanaf dit weekend dus teruggebracht. Er
wordt al een hele tijd gekeken naar McLaren, omdat het team uit
Woking vorig jaar opviel met de doorbuigende vleugel, net als
Mercedes. Daarom heerst ook het idee dat McLaren weleens geraakt
kan worden door de nieuwe regel. Hoe kijkt Lando Norris er
eigenlijk tegenaan? Als hij de vraag krijgt of hij zich zorgen
maakt over de nieuwe regel en of het de MCL39 kan beïnvloeden,
reageert hij als volgt. "Nee, helemaal niet", zo reageert de Brit
tegenover onder meer RacingNews365. En denkt hij dat er iets gaat
veranderen in de aerodynamische balans, waardoor het moeilijker
wordt om met de auto te rijden? "Zoals Carlos (Sainz, red.) al zei:
er zijn hier en daar wat kleine aanpassingen, maar er is niets dat
verandert in hoe we iets moeten doen", aldus Norris.
gloednieuwe regel rond de flexibele voorvleugels. De
doorbuigingstests worden tijdens de Formule 1 Grand Prix van Spanje
aangescherpt. Tijdens de zogenaamde statische tests mag de vleugel
nu niet verder doorbuigen dan 10 millimeter. Dat was voorheen nog
15 millimeter, maar wordt vanaf dit weekend dus teruggebracht. Er
wordt al een hele tijd gekeken naar McLaren, omdat het team uit
Woking vorig jaar opviel met de doorbuigende vleugel, net als
Mercedes. Daarom heerst ook het idee dat McLaren weleens geraakt
kan worden door de nieuwe regel. Hoe kijkt Lando Norris er
eigenlijk tegenaan? Als hij de vraag krijgt of hij zich zorgen
maakt over de nieuwe regel en of het de MCL39 kan beïnvloeden,
reageert hij als volgt. "Nee, helemaal niet", zo reageert de Brit
tegenover onder meer RacingNews365. En denkt hij dat er iets gaat
veranderen in de aerodynamische balans, waardoor het moeilijker
wordt om met de auto te rijden? "Zoals Carlos (Sainz, red.) al zei:
er zijn hier en daar wat kleine aanpassingen, maar er is niets dat
verandert in hoe we iets moeten doen", aldus Norris.