Zien: De aangepaste voorvleugel van McLaren
Als we de voorvleugels van de GP's van Monaco (boven) en de GP van
Spanje (onder) onder elkaar zetten, vallen een paar verschillen op,
waarbij we vooral kijken naar de bovenste flap, de flap die
doorgaans dus teveel zou doorbuigen. Deze stopt wat abrupter aan de
kant van de wing endplate, daar waar hij voorheen in een scherpe
punt afliep. En als je goed kijkt zie je dat de bovenste ligger
tevens een extra boogsteuntje heeft gekregen voor een extra
verbinding met het vleugelelement direct daaronder. Het lijken
aanpassingen te zijn die direct bedoeld zijn om flexen tegen te
gaan. Het weekend zal duidelijk maken wat het effect gaat zijn,
iets waar de meningen behoorlijk over uiteen lopen. De één roept
dat het de rangorde echt kan opschudden, terwijl andere hun
schouders erover ophalen en spreken over een impact van hooguit één
à twee tienden.
Spanje (onder) onder elkaar zetten, vallen een paar verschillen op,
waarbij we vooral kijken naar de bovenste flap, de flap die
doorgaans dus teveel zou doorbuigen. Deze stopt wat abrupter aan de
kant van de wing endplate, daar waar hij voorheen in een scherpe
punt afliep. En als je goed kijkt zie je dat de bovenste ligger
tevens een extra boogsteuntje heeft gekregen voor een extra
verbinding met het vleugelelement direct daaronder. Het lijken
aanpassingen te zijn die direct bedoeld zijn om flexen tegen te
gaan. Het weekend zal duidelijk maken wat het effect gaat zijn,
iets waar de meningen behoorlijk over uiteen lopen. De één roept
dat het de rangorde echt kan opschudden, terwijl andere hun
schouders erover ophalen en spreken over een impact van hooguit één
à twee tienden.