Marko reageert op discutabele botsing Verstappen en Russell
De Grand Prix van Spanje was lang een tactisch steekspel, maar aan
het einde ontbrandde het spektakel. Max Verstappen bevond zich in
het middelpunt, want de Nederlander zakte van P3 terug naar P10.
Verstappen kreeg een straf van tien seconden voor zijn botsing met
George Russell en ligt nog onder een vergrootglas door zijn
incident met Charles Leclerc. Red Bull-adviseur Helmut Marko blikt
allereerst terug op de race in Spanje. "We realiseerden ons dat we
een risico moesten nemen om überhaupt een kans te maken. En dat was
de driestopper. Helaas stond de safety car aan het eind in de weg.
We hadden alleen nog de harde band over en dat was absoluut de
verkeerde band. Die band was vooral slecht tijdens het opwarmen",
aldus Marko bij Sky DE . "En we zagen de uitwijkmanoeuvre van Max
(na de herstart, red.). Maar zo gaat dat nu eenmaal: als je een
risico neemt, kan het ook de andere kant op gaan." Marko vervolgt:
"Max zag natuurlijk dat hij door de slechte band geen grip had en
hij verloor bijna de controle. En dan was er nog de situatie met
Leclerc. Ik wil hier ook niet over in detail treden." De
Oostenrijker vervolgt: "Ik zou zeggen dat hij lange tijd vooraan
reed en dan vanwege deze bandenkeuze.... Maar zoals ik al zei, we
hadden niets anders en wisten niet dat deze band zo slecht zou zijn
in de opwarmfase. Er was een zekere frustratie en dat uit zich in
de rijstijl", zo sluit Marko af over het incident tussen Verstappen
en George Russell.
het einde ontbrandde het spektakel. Max Verstappen bevond zich in
het middelpunt, want de Nederlander zakte van P3 terug naar P10.
Verstappen kreeg een straf van tien seconden voor zijn botsing met
George Russell en ligt nog onder een vergrootglas door zijn
incident met Charles Leclerc. Red Bull-adviseur Helmut Marko blikt
allereerst terug op de race in Spanje. "We realiseerden ons dat we
een risico moesten nemen om überhaupt een kans te maken. En dat was
de driestopper. Helaas stond de safety car aan het eind in de weg.
We hadden alleen nog de harde band over en dat was absoluut de
verkeerde band. Die band was vooral slecht tijdens het opwarmen",
aldus Marko bij Sky DE . "En we zagen de uitwijkmanoeuvre van Max
(na de herstart, red.). Maar zo gaat dat nu eenmaal: als je een
risico neemt, kan het ook de andere kant op gaan." Marko vervolgt:
"Max zag natuurlijk dat hij door de slechte band geen grip had en
hij verloor bijna de controle. En dan was er nog de situatie met
Leclerc. Ik wil hier ook niet over in detail treden." De
Oostenrijker vervolgt: "Ik zou zeggen dat hij lange tijd vooraan
reed en dan vanwege deze bandenkeuze.... Maar zoals ik al zei, we
hadden niets anders en wisten niet dat deze band zo slecht zou zijn
in de opwarmfase. Er was een zekere frustratie en dat uit zich in
de rijstijl", zo sluit Marko af over het incident tussen Verstappen
en George Russell.