Verstappen erkent fout na botsing met Russell
Max Verstappen was met een interessant strategisch steekspel bezig
tijdens de Grand Prix van Spanje, al was het lange tijd de vraag of
het echt tot iets zou leiden. Hij reed lange tijd op P3 rond en kon
de McLaren-coureurs nog enigszins het vuur aan de schenen leggen,
al kwam daar in de slotfase van de race ineens verandering in. Een
wissel naar een set harde banden maakte het voor Verstappen lastig
om grip te vinden bij de herstart na de safety car, waardoor hij
Charles Leclerc op zijn dak kreeg. Daar baalde de Nederlander in
eerste instantie al flink van, zo legt hij uit tegenover Viaplay .
"Ik had nul grip, dus de auto brak helemaal uit in de laatste
bocht. En daarna op het midden van het rechte stuk word ik opeens
tegen mijn wiel aangereden." Maar vervolgens werd het nog erger,
toen hij George Russell tegenkwam in bocht één. Verstappen belandde
buiten de baan en moest via een omweg weer terugkeren, maar
behaalde zo wel een voordeel in dat gevecht met Russell. "En daarna
opeens in de eerste bocht... Ja, je mag zelf invullen wat daar
gebeurt. Ik denk dat het redelijk duidelijk was, maar dan is het
wel frustrerend dat je die positie terug moet geven." En dat hij
het daar niet mee eens was, stak hij niet onder stoelen of banken.
"Nee, daar was ik het duidelijk niet mee eens. Dat kon je wel zien.
En dan krijg je die straf voor dat andere moment... Ja, dat is
zo." Over het verdere verloop van de situatie wil Verstappen
echter niet veel kwijt. "Ja, we reden tegen elkaar aan." Maar kon
Verstappen die touché voorkomen? "Klopt", zo erkent hij zijn eigen
fout. Tot slot heeft Verstappen ook geen antwoord op de vraag hoe
het dan kon gebeuren. Althans, de Nederlander houdt zijn kaken
stijf op elkaar. "Geen idee. Ik weet het niet."
tijdens de Grand Prix van Spanje, al was het lange tijd de vraag of
het echt tot iets zou leiden. Hij reed lange tijd op P3 rond en kon
de McLaren-coureurs nog enigszins het vuur aan de schenen leggen,
al kwam daar in de slotfase van de race ineens verandering in. Een
wissel naar een set harde banden maakte het voor Verstappen lastig
om grip te vinden bij de herstart na de safety car, waardoor hij
Charles Leclerc op zijn dak kreeg. Daar baalde de Nederlander in
eerste instantie al flink van, zo legt hij uit tegenover Viaplay .
"Ik had nul grip, dus de auto brak helemaal uit in de laatste
bocht. En daarna op het midden van het rechte stuk word ik opeens
tegen mijn wiel aangereden." Maar vervolgens werd het nog erger,
toen hij George Russell tegenkwam in bocht één. Verstappen belandde
buiten de baan en moest via een omweg weer terugkeren, maar
behaalde zo wel een voordeel in dat gevecht met Russell. "En daarna
opeens in de eerste bocht... Ja, je mag zelf invullen wat daar
gebeurt. Ik denk dat het redelijk duidelijk was, maar dan is het
wel frustrerend dat je die positie terug moet geven." En dat hij
het daar niet mee eens was, stak hij niet onder stoelen of banken.
"Nee, daar was ik het duidelijk niet mee eens. Dat kon je wel zien.
En dan krijg je die straf voor dat andere moment... Ja, dat is
zo." Over het verdere verloop van de situatie wil Verstappen
echter niet veel kwijt. "Ja, we reden tegen elkaar aan." Maar kon
Verstappen die touché voorkomen? "Klopt", zo erkent hij zijn eigen
fout. Tot slot heeft Verstappen ook geen antwoord op de vraag hoe
het dan kon gebeuren. Althans, de Nederlander houdt zijn kaken
stijf op elkaar. "Geen idee. Ik weet het niet."