Horner geeft Verstappen advies met F1-schorsing op de loer
Na de Grand Prix van Spanje moet Max Verstappen even een beetje
voorzichtig zijn. De Nederlander kreeg drie strafpunten omdat hij
schuldig was aan een botsing met George Russell. Dat betekent dat
Verstappen nu op elf strafpunten staat; bij twaalf krijg je een
race schorsing. Pas na de Grand Prix van Oostenrijk vervallen er
twee punten, en dan op 27 oktober vervallen er weer twee. Red
Bull-adviseur Helmut Marko is voorlopig nog niet bang voor een
schorsing, en ook teambaas Christian Horner slaat tegenover onder
andere RacingNews365 een kalme toon aan. "Je kan nooit iets
garanderen. Maar hij moet gewoon de komende paar races zich een
beetje gedragen en dan vallen die eerste punten wel weg aan het
einde van juni." Aan het incident zelf wil Horner iets meer woorden
vuilmaken. "Hij was overduidelijk gefrustreerd, omdat Leclerc eerst
al naar hem uithaalde (de stewards deden het af als een racing
incident, red.) en daarna haalt George een divebomb uit in de
eerste bocht. De regels hebben het nu over waar de vooras zit, en
de coureurs kennen de regels ook, en zij weten wat ze we en niet
kunnen doen." "De vraag is nu of George op dat moment de controle
over de auto had", zo vervolgt Horner. "Had hij die bocht überhaupt
gehaald? We hebben op veel momenten dit jaar gezien dat er straffen
worden uitgedeeld als de stewards iets zien en onderzoeken. Dus als
dat verschijnt, dan verwacht je een straf. Dus daarom dachten we:
oké, laten we deze plek maar opgeven."
voorzichtig zijn. De Nederlander kreeg drie strafpunten omdat hij
schuldig was aan een botsing met George Russell. Dat betekent dat
Verstappen nu op elf strafpunten staat; bij twaalf krijg je een
race schorsing. Pas na de Grand Prix van Oostenrijk vervallen er
twee punten, en dan op 27 oktober vervallen er weer twee. Red
Bull-adviseur Helmut Marko is voorlopig nog niet bang voor een
schorsing, en ook teambaas Christian Horner slaat tegenover onder
andere RacingNews365 een kalme toon aan. "Je kan nooit iets
garanderen. Maar hij moet gewoon de komende paar races zich een
beetje gedragen en dan vallen die eerste punten wel weg aan het
einde van juni." Aan het incident zelf wil Horner iets meer woorden
vuilmaken. "Hij was overduidelijk gefrustreerd, omdat Leclerc eerst
al naar hem uithaalde (de stewards deden het af als een racing
incident, red.) en daarna haalt George een divebomb uit in de
eerste bocht. De regels hebben het nu over waar de vooras zit, en
de coureurs kennen de regels ook, en zij weten wat ze we en niet
kunnen doen." "De vraag is nu of George op dat moment de controle
over de auto had", zo vervolgt Horner. "Had hij die bocht überhaupt
gehaald? We hebben op veel momenten dit jaar gezien dat er straffen
worden uitgedeeld als de stewards iets zien en onderzoeken. Dus als
dat verschijnt, dan verwacht je een straf. Dus daarom dachten we:
oké, laten we deze plek maar opgeven."