Marko trekt pijnlijke Red Bull-conclusie na triple header
In Imola kon het niet op voor Red Bull en Max Verstappen. Het team
kwam met updates naar Italië en die betaalden zich uit. Max
Verstappen boekte na de GP van Japan zijn tweede zege van het
seizoen en leek de aansluiting bij McLaren te hebben gevonden. De
races die de triple header volmaakten, Monaco en Spanje, lieten
echter zien dat het waarschijnlijk allemaal ijdele hoop was. In
Monaco won Lando Norris. Diens teamgenoot bij McLaren, Oscar
Piastri, schreef de GP van Spanje op zijn naam. Verstappen kwam
niet verder dan een P4 in Monaco en een zeer teleurstellende tiende
plaats in Spanje. De RB21 is simpelweg nog niet opgewassen tegen de
wagen van McLaren. Dat ziet ook Red Bull-adviseur Helmut Marko, die
een pijnlijke conclusie trekt na deze triple header. "Het is niet
alleen niet genoeg voor Max. Het is ook niet genoeg voor onze
standaarden", zegt Marko tegen Sky DE . "We hebben gewoon een auto
nodig die, net als McLaren, eerst snelheid heeft en dan meer
balans. Dat wil zeggen dat hij makkelijker te besturen is en beter
voor de banden is. Daar werken we aan. We hebben vooruitgang
geboekt, maar niet in de mate die nodig is om McLaren te verslaan."
kwam met updates naar Italië en die betaalden zich uit. Max
Verstappen boekte na de GP van Japan zijn tweede zege van het
seizoen en leek de aansluiting bij McLaren te hebben gevonden. De
races die de triple header volmaakten, Monaco en Spanje, lieten
echter zien dat het waarschijnlijk allemaal ijdele hoop was. In
Monaco won Lando Norris. Diens teamgenoot bij McLaren, Oscar
Piastri, schreef de GP van Spanje op zijn naam. Verstappen kwam
niet verder dan een P4 in Monaco en een zeer teleurstellende tiende
plaats in Spanje. De RB21 is simpelweg nog niet opgewassen tegen de
wagen van McLaren. Dat ziet ook Red Bull-adviseur Helmut Marko, die
een pijnlijke conclusie trekt na deze triple header. "Het is niet
alleen niet genoeg voor Max. Het is ook niet genoeg voor onze
standaarden", zegt Marko tegen Sky DE . "We hebben gewoon een auto
nodig die, net als McLaren, eerst snelheid heeft en dan meer
balans. Dat wil zeggen dat hij makkelijker te besturen is en beter
voor de banden is. Daar werken we aan. We hebben vooruitgang
geboekt, maar niet in de mate die nodig is om McLaren te verslaan."