Cadillac slaat belangrijke slag met eerste grote F1-sponsor: "Twee iconen"

Als Cadillac F1 in 2026 op de Formule 1-grid verschijnt, zal
kledinggigant Tommy Hilfiger als belangrijke sponsor op de bolide
prijken. Zoveel werd duidelijk uit een aankondiging op de
dinsdagavond. Beide partijen, beiden grote spelers in hun
respectievelijke industrieën, reageren verheugd met de
samenwerking: "We zijn een Amerikaans team dat één van de meest
iconische Amerikaanse merken aller tijden vertegenwoordigt", aldus
teambaas Graeme Lowdon. "Tommy Hilfiger is ook een Amerikaans icoon
en de naam die het merk gemaakt heeft in de Formule 1 is
ongeëvenaard." "Nu we een gedurfde nieuwe visie naar de paddock
brengen, weerspiegelt deze samenwerking echt de geest van wat we
aan het opbouwen zijn. Samen zijn we niet alleen aan het racen,
maar stimuleren we innovatie die de toekomst van zowel
entertainment als techniek zal vormgeven." Tommy Hilfiger zelf
voegde daar het volgende aan toe: "Twee iconen. Één visie. Een
gedurfd nieuw tijdperk van Amerikaanse autosport." "We zijn trots
om ons F1-verhaal voort te zetten samen met Cadillac. We delen een
visie om de legacy van F1 te eren en tegelijkertijd vooruit te
duwen - waarbij we vieren waar we vandaan komen en opnieuw
vormgeven waar we naartoe kunnen gaan." "Nu de de sport wereldwijd
blijft groeien, is er nooit een beter moment geweest om groots te
dromen en de wereld te laten zien wat een Amerikaans team aan de
grid kan toevoegen." Foto: Fictieve auto van APX GP uit de film
'F1'.

Top Headlines

Oudere Top Headlines