Herbert trekt pijnlijke Red Bull-conclusie: "Overduidelijk!"
De Grand Prix van Spanje eindigde op pijnlijke wijze voor Red Bull.
En alternatieve strategie leek Max Verstappen te garanderen van op
zijn minst een podiumplaats, maar toen kwam de safety car op de
baan. Vanaf dat punt werden er vanaf de pitmuur een paar keuzes
gemaakt die slecht uitpakten voor Verstappen. Allereerst werden er
harde banden op de auto gezet, terwijl de andere coureurs allemaal
naar de soft gingen. Toen was er het moment met George Russell,
waarbij het team Verstappen de opdracht gaf om zijn positie terug
te geven aan Russell. Ten onrechte, zo bleek achteraf, want de
stewards vonden na afloop niet dat Verstappen daar nou voordeel van
had. Analist en voormalig FIA-steward Johnny Herbert deelt in ieder
geval zijn gedachten over het team uit Milton Keynes. "Red Bull is
niet meer zo goed als het was", zo luidt het pijnlijke oordeel van
Herbert bij RoobetAlternatives . "Maar dat komt doordat McLaren het
gewoon beter doet. Red Bull heeft een goede periode gehad en die
vier titels gewonnen met Verstappen. Het is zeldzaam dat je nog
veel langer dan dat dominant blijft in deze sport. Andere teams
hebben de middelen om het leidende team in te halen." "McLaren
doet het nu beter, maar Red Bull staat nog steeds in de voorhoede.
In Barcelona werkte het niet, maar het lukte hen wel in Imola. Qua
strategie is Red Bull naar mijn idee nog steeds het beste team. Ze
kozen voor een andere strategie en daardoor konden ze de strijd
aangaan met de twee McLarens in Spanje, maar het was niet genoeg.
Qua pure performance zijn ze overduidelijk niet meer zo dominant
als ze waren, want McLaren doet het als team overduidelijk beter",
zo stelt de voormalig F1-coureur. "Zijn er achter de schermen
dingen aan de hand die het team tegenhouden?" vraagt Herbert zich
hardop af. "Adrian Newey is vertrokken, je had het probleem met
Christian Horner en Jos Verstappen is erg vocaal over de problemen
binnen het team. Het is niet de perfecte harmonie die het ooit was.
Mensen staan nu wat meer op scherp."
En alternatieve strategie leek Max Verstappen te garanderen van op
zijn minst een podiumplaats, maar toen kwam de safety car op de
baan. Vanaf dat punt werden er vanaf de pitmuur een paar keuzes
gemaakt die slecht uitpakten voor Verstappen. Allereerst werden er
harde banden op de auto gezet, terwijl de andere coureurs allemaal
naar de soft gingen. Toen was er het moment met George Russell,
waarbij het team Verstappen de opdracht gaf om zijn positie terug
te geven aan Russell. Ten onrechte, zo bleek achteraf, want de
stewards vonden na afloop niet dat Verstappen daar nou voordeel van
had. Analist en voormalig FIA-steward Johnny Herbert deelt in ieder
geval zijn gedachten over het team uit Milton Keynes. "Red Bull is
niet meer zo goed als het was", zo luidt het pijnlijke oordeel van
Herbert bij RoobetAlternatives . "Maar dat komt doordat McLaren het
gewoon beter doet. Red Bull heeft een goede periode gehad en die
vier titels gewonnen met Verstappen. Het is zeldzaam dat je nog
veel langer dan dat dominant blijft in deze sport. Andere teams
hebben de middelen om het leidende team in te halen." "McLaren
doet het nu beter, maar Red Bull staat nog steeds in de voorhoede.
In Barcelona werkte het niet, maar het lukte hen wel in Imola. Qua
strategie is Red Bull naar mijn idee nog steeds het beste team. Ze
kozen voor een andere strategie en daardoor konden ze de strijd
aangaan met de twee McLarens in Spanje, maar het was niet genoeg.
Qua pure performance zijn ze overduidelijk niet meer zo dominant
als ze waren, want McLaren doet het als team overduidelijk beter",
zo stelt de voormalig F1-coureur. "Zijn er achter de schermen
dingen aan de hand die het team tegenhouden?" vraagt Herbert zich
hardop af. "Adrian Newey is vertrokken, je had het probleem met
Christian Horner en Jos Verstappen is erg vocaal over de problemen
binnen het team. Het is niet de perfecte harmonie die het ooit was.
Mensen staan nu wat meer op scherp."