Red Bull gewaarschuwd voor Schumacher-scenario bij vertrek Verstappen
Max Verstappen heeft nog een contract tot en met 2028 bij Red Bull
Racing en toch gaat het veel over de toekomst van de Nederlander.
Zo wordt hij gelinkt aan Mercedes en Aston Martin, maar wat gaat er
gebeuren bij Red Bull, mocht de viervoudig wereldkampioen
vertrekken? Dat is de grote vraag. Voormalig F1-coureur Karun
Chandhok waarschuwt Red Bull, maar gaat eerst in op de kwestie van
de tweede coureur. "Dit is het zevende jaar dat we hetzelfde
gesprek voeren. Zeven jaar", zo stelt Chandhok in podcast The F1
Show van Sky Sports F1. "Dat is ontzettend lang. Red Bull heeft
geen tweede coureur meer gevonden die competitief genoeg is om de
resultaten en punten te pakken die ze nodig hebben, sinds Daniel
Ricciardo eind 2018 vertrok." "Al deze coureurs die zijn
doorgekomen, zoals Pierre Gasly en Alex Albon, halen allemaal
resultaten in andere auto's, toch? Er is iets fundamenteel niet
goed in de manier waarop die auto is ontworpen of werkt voor andere
coureurs. Hij is zo op maat gemaakt voor Max. Het doet denken aan
de dagen van Michael Schumacher en Benetton." Chandhok vervolgt:
"Schumacher vertrok (na 1995, red.) en het team won één race in de
daaropvolgende zeven jaar, nadat het twee wereldkampioenschappen op
rij had gewonnen en dat is het risico (voor Red Bull, red.)", zo
waarschuwt hij. "Als Max vertrekt, zal die hele operatie opnieuw
moeten nadenken over de manier waarop ze hun auto's ontwerpen voor
andere mensen."
Racing en toch gaat het veel over de toekomst van de Nederlander.
Zo wordt hij gelinkt aan Mercedes en Aston Martin, maar wat gaat er
gebeuren bij Red Bull, mocht de viervoudig wereldkampioen
vertrekken? Dat is de grote vraag. Voormalig F1-coureur Karun
Chandhok waarschuwt Red Bull, maar gaat eerst in op de kwestie van
de tweede coureur. "Dit is het zevende jaar dat we hetzelfde
gesprek voeren. Zeven jaar", zo stelt Chandhok in podcast The F1
Show van Sky Sports F1. "Dat is ontzettend lang. Red Bull heeft
geen tweede coureur meer gevonden die competitief genoeg is om de
resultaten en punten te pakken die ze nodig hebben, sinds Daniel
Ricciardo eind 2018 vertrok." "Al deze coureurs die zijn
doorgekomen, zoals Pierre Gasly en Alex Albon, halen allemaal
resultaten in andere auto's, toch? Er is iets fundamenteel niet
goed in de manier waarop die auto is ontworpen of werkt voor andere
coureurs. Hij is zo op maat gemaakt voor Max. Het doet denken aan
de dagen van Michael Schumacher en Benetton." Chandhok vervolgt:
"Schumacher vertrok (na 1995, red.) en het team won één race in de
daaropvolgende zeven jaar, nadat het twee wereldkampioenschappen op
rij had gewonnen en dat is het risico (voor Red Bull, red.)", zo
waarschuwt hij. "Als Max vertrekt, zal die hele operatie opnieuw
moeten nadenken over de manier waarop ze hun auto's ontwerpen voor
andere mensen."