Steiner laat nieuw licht schijnen op mislukte strategie Verstappen
Max Verstappen lag op koers om op de derde plaats te eindigen in de
Grand Prix van Spanje, totdat de safety car naar buiten kwam in de
slotfase. Red Bull haalde Verstappen naar binnen en gaf hem
opvallend genoeg een nieuwe set harde banden. Het rubber met de
witte wangen had het hele weekend niet gewerkt én er waren nog
weinig rondjes te racen. Naar eigen zeggen had Red Bull geen andere
geschikte sets meer over, waarna een gefrustreerde Verstappen begon
terug te vallen. Na een botsing met George Russell kreeg Verstappen
ook nog eens een tijdstraf, waardoor hij op de tiende plaats
eindigde. Guenther Steiner laat een nieuw licht op de mislukte
strategie schijnen. "Het is moeilijk te zeggen", vertelt Steiner
in de Red Flags-podcast . "Ze hadden nog wel een set softs, maar
die waren al gebruikt. Ze zeiden ook dat Verstappen daar evenveel
op had gereden als zijn huidige set. Die andere banden komen echter
uit de bandenwarmers, dus dat is altijd een voordeel..." Dat had
soelaas kunnen bieden, zo lijkt Steiner te willen zeggen. "Je
balanceert op een dun koord, maar de hards waren de foute keuze. Je
kan niet de meest foute keuze maken, maar dit zou je niet moeten
doen. Zij kwamen daar achteraf ook achter. Het was fifty-fifty.
Toen ik hem naar buiten zag rijden en hoorde dat hij een set
gebruikte softs had... Ik wist niet hij er zeven ronden op had
gereden, maar ze zouden in een betere staat zijn omdat ze uit de
bandenwarmers komen. Bovendien reed Max erop in de kwalificatie,
wat veel minder veeleisend is." Steiner legt het uit. "Je rijdt dan
twee snelle ronden en verder koel je af, weet je. Het beste zou
echter zijn geweest om hem buiten te laten. Hij zou op het podium
zijn geëindigd, want Ferrari had geen kans als Verstappen geen
pitstop zou hebben gemaakt."
Grand Prix van Spanje, totdat de safety car naar buiten kwam in de
slotfase. Red Bull haalde Verstappen naar binnen en gaf hem
opvallend genoeg een nieuwe set harde banden. Het rubber met de
witte wangen had het hele weekend niet gewerkt én er waren nog
weinig rondjes te racen. Naar eigen zeggen had Red Bull geen andere
geschikte sets meer over, waarna een gefrustreerde Verstappen begon
terug te vallen. Na een botsing met George Russell kreeg Verstappen
ook nog eens een tijdstraf, waardoor hij op de tiende plaats
eindigde. Guenther Steiner laat een nieuw licht op de mislukte
strategie schijnen. "Het is moeilijk te zeggen", vertelt Steiner
in de Red Flags-podcast . "Ze hadden nog wel een set softs, maar
die waren al gebruikt. Ze zeiden ook dat Verstappen daar evenveel
op had gereden als zijn huidige set. Die andere banden komen echter
uit de bandenwarmers, dus dat is altijd een voordeel..." Dat had
soelaas kunnen bieden, zo lijkt Steiner te willen zeggen. "Je
balanceert op een dun koord, maar de hards waren de foute keuze. Je
kan niet de meest foute keuze maken, maar dit zou je niet moeten
doen. Zij kwamen daar achteraf ook achter. Het was fifty-fifty.
Toen ik hem naar buiten zag rijden en hoorde dat hij een set
gebruikte softs had... Ik wist niet hij er zeven ronden op had
gereden, maar ze zouden in een betere staat zijn omdat ze uit de
bandenwarmers komen. Bovendien reed Max erop in de kwalificatie,
wat veel minder veeleisend is." Steiner legt het uit. "Je rijdt dan
twee snelle ronden en verder koel je af, weet je. Het beste zou
echter zijn geweest om hem buiten te laten. Hij zou op het podium
zijn geëindigd, want Ferrari had geen kans als Verstappen geen
pitstop zou hebben gemaakt."