Is CarNext de juiste keuze? 'Raymond wil Max niet als kerstboom neerzetten'


Max Verstappen heeft recent een nieuwe sponsordeal met CarNext aangekondigd. Het lijkt in de eerste instantie een logische stap, maar is dat het ook? F1Maximaal  is in gesprek gegaan met Frank van den Wall Bake, expert op het gebied van sportsponsoring, om te zien of de Nederlander er goed aan doet om in zee te gaan met de tweedehands auto-website.
'Ik weet dat hij in zee is gegaan met een tweedehands auto-website en dit lijkt mij vooral een logische stap, gezien zijn affiniteit met auto's en het feit dat hij een autoliefhebber is. Het sluit strak aan op zijn eigen interesses', zo opende de consultant toen gevraagd werd wat er precies bekend was over de deal in de professionelere kringen.
De overeenkomst met CarNext is volgens van den Wall Bake een doortastende deal die verder zal gaan dan af en toe een reclame maken: 'Ik neem aan dat Max ook echt als ambassadeur ingezet gaat worden door het bedrijf. Niet alleen als reclame maar als ambassadeur voor het merk. Hij heeft een paar uitspraken gedaan waarin hij aangegeven heeft dat ze gemeenschappelijke doelstellingen te hebben.'
Waarom gaat Verstappen niet in zee met grotere partijen?
CarNext is voor velen een vrij onbekend bedrijf, blijkbaar is Raymond (Vermeulen - de manager van Verstappen, red.) zeer kieskeurig: 'Er zijn vast en zeker grotere partijen die graag met de Limburger in zee willen, maar ik weet dat Raymond heel zorgvuldig en voorzichtig beleid voert, dat hij Max niet als kerstboom neer wil zetten tegenover elk bedrijf.'
'Raymond is selectief en kiest bedrijven die goed passen bij de strategie die ze voor Max in gedachten hebben. En dat vind ik heel verstandig, zo hoort het ook. Je moet niet met de eerste de beste in zee gaan, je kan beter zorgvuldig zijn en drie of vier bedrijven kiezen die elkaar goed aanvullen', vervolgt de marketing en communicatie expert.
Aan populariteit ontbreekt het Verstappen niet
Het zal voor Max kwantitatief weinig toevoegen, zijn naamsbekendheid zal er weinig op vooruit gaan: 'Ik heb gelezen dat ze (CarNext, red.) al in een stuk of tien landen aanwezig zijn, allemaal landen waar hij populair is. Ik denk niet dat Max denkt dat hij op populariteit nog meer kan scoren. Geen kwantitatieve beweegredenen dus, maar kwalitatief gezien valt er wel degelijk wat te halen.'
'Met alle respect, ik denk niet dat een bedrijf als CarNext nog een significant verschil gaat maken in zijn naamsbekendheid. Het is duidelijk, CarNext haalt enorm veel exposure uit de deal maar andersom denk ik niet. Hij heeft gekeken naar wat voor filosofie heerst binnen het bedrijf, hoe zij te werk gaan en of dit bij zijn jonge en dynamieke imago past.'
Verstappen is uniek
Ten slotte is het volgens van den Wall Bake doorslaggevend geweest in zijn keuze dat het jonge en dynamieke imago wat al eerder aangehaald is, bij CarNext duidelijk aanwezig is: 'Een bedrijf dat modern is en inspeelt op online verkopen, dat is uniek voor de tweedehands automarkt en Max is ook uniek.' (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)

Top Headlines

Oudere Top Headlines