Verstappen nog niet bezig met auto van 2026
Zo langzamerhand begint een flink dilemma op te doemen voor de
Formule 1-teams. We zijn nu namelijk bijna halverwege het seizoen
van 2025, en in 2026 gaan de reglementen flink op de schop. Je wil
als team natuurlijk zo goed mogelijk uit de startblokken komen met
die nieuwe regels, dus moet je ergens in de loop van dit jaar de
knoop doorhakken om zo veel mogelijk in te gaan zetten op het
volgende seizoen. Bij Red Bull lijkt dat moment vooralsnog niet
aangebroken te zijn. Hoewel er achter de schermen en in de
simulatoren uiteraard wel al gewerkt wordt aan de nieuwe auto, is
het nog niet per se iets waar de coureurs zich heel druk mee
bezighouden, zo vertelt Max Verstappen aan onder andere
RacingNews365. Wanneer Verstappen namelijk gevraagd wordt of hij al
de nieuwe auto al uitgeprobeerd heeft in de simulator, luidt het
simpele antwoord: "Nee. Nog niet echt. We hebben een heleboel
mensen die dat doen, en de ontwikkeling is nog steeds bezig. Dus
voor mij zit er nog niet echt haast achter om die al uit te gaan
proberen." Zelfs als Verstappen die auto wel in de simulator uit
zou proberen, dan geeft dat volgens hem nog steeds niet per se een
heel goed beeld van de prestaties. "Je neemt het op tegen je eigen
referentiekader. We hebben het wel over dingen waarvan wij vinden
dat ze er goed of slecht uitzien, maar dat is allemaal op basis van
je eigen meetpunten. Dus het kan er geweldig uitzien, maar in
werkelijkheid heb je geen flauw idee." Hoewel het een volledig
nieuwe basis is, is de auto in veel andere opzichten natuurlijk wel
weer een voortzetting van de huidige bolide. Daarom weet Verstappen
ook wel een paar punten aan te stippen waarin de nieuwe auto moet
verbeteren. "We hebben straks veel stratencircuits. Ik heb een
hekel aan stratencircuits. Hoe meer snelle bochten je hebt, hoe
beter wij het doen. Dan hoeven we namelijk minder over de kerbs te
rijden, en onze auto is goed op hoge snelheid. Dus ik denk dat we
dat mee moeten brengen naar de langzame en medium bochten, en
vooral naar de stukken van lage snelheid. De twee races die we
wonnen, waren op circuits met hoge snelheid, dus dat geeft wel aan
waar we nu sterk zijn. In elk ander opzicht komen we nog wat te
kort."
Formule 1-teams. We zijn nu namelijk bijna halverwege het seizoen
van 2025, en in 2026 gaan de reglementen flink op de schop. Je wil
als team natuurlijk zo goed mogelijk uit de startblokken komen met
die nieuwe regels, dus moet je ergens in de loop van dit jaar de
knoop doorhakken om zo veel mogelijk in te gaan zetten op het
volgende seizoen. Bij Red Bull lijkt dat moment vooralsnog niet
aangebroken te zijn. Hoewel er achter de schermen en in de
simulatoren uiteraard wel al gewerkt wordt aan de nieuwe auto, is
het nog niet per se iets waar de coureurs zich heel druk mee
bezighouden, zo vertelt Max Verstappen aan onder andere
RacingNews365. Wanneer Verstappen namelijk gevraagd wordt of hij al
de nieuwe auto al uitgeprobeerd heeft in de simulator, luidt het
simpele antwoord: "Nee. Nog niet echt. We hebben een heleboel
mensen die dat doen, en de ontwikkeling is nog steeds bezig. Dus
voor mij zit er nog niet echt haast achter om die al uit te gaan
proberen." Zelfs als Verstappen die auto wel in de simulator uit
zou proberen, dan geeft dat volgens hem nog steeds niet per se een
heel goed beeld van de prestaties. "Je neemt het op tegen je eigen
referentiekader. We hebben het wel over dingen waarvan wij vinden
dat ze er goed of slecht uitzien, maar dat is allemaal op basis van
je eigen meetpunten. Dus het kan er geweldig uitzien, maar in
werkelijkheid heb je geen flauw idee." Hoewel het een volledig
nieuwe basis is, is de auto in veel andere opzichten natuurlijk wel
weer een voortzetting van de huidige bolide. Daarom weet Verstappen
ook wel een paar punten aan te stippen waarin de nieuwe auto moet
verbeteren. "We hebben straks veel stratencircuits. Ik heb een
hekel aan stratencircuits. Hoe meer snelle bochten je hebt, hoe
beter wij het doen. Dan hoeven we namelijk minder over de kerbs te
rijden, en onze auto is goed op hoge snelheid. Dus ik denk dat we
dat mee moeten brengen naar de langzame en medium bochten, en
vooral naar de stukken van lage snelheid. De twee races die we
wonnen, waren op circuits met hoge snelheid, dus dat geeft wel aan
waar we nu sterk zijn. In elk ander opzicht komen we nog wat te
kort."