McLaren verrast nu wél met nieuwe voorvleugel
In Spanje golden voor het eerst de strengere regels met betrekking
tot flexwings. McLaren zou in theorie de filosofie rond flexwings
het verst hebben doorontwikkeld en dus verwachtte vrijwel iedereen
dat dat team met noodzakelijke aanpassingen zou komen. Echter, de
voorvleugel was onveranderd gebleven, afgezien van een extra
draagsteuntje van de bovenste flap naar de flap direct daaronder.
De meeste andere teams hadden de vormgeving van de vleugel wél
aangepast, maar nu volgt ook McLaren. De FIA laat in het officiële
document weten dat McLaren ten strijde trekt met een nieuwe
voorvleugel, nieuwe achtervleugel en een nieuwe voorwielophanging.
De achtervleugel is specifiek voor dit circuit meegebracht, maar de
nieuwe voorvleugel is echt bedoeld om meer performance te vinden.
"De vormgeving van de voorvleugel is aangepast om meer downforce te
generen in diverse omstandigheden. De horizontale elementen zijn
aangepast en ook de wing endplate , die nu een 'zeemeermin'-achtig
uiteinde laat zien."
tot flexwings. McLaren zou in theorie de filosofie rond flexwings
het verst hebben doorontwikkeld en dus verwachtte vrijwel iedereen
dat dat team met noodzakelijke aanpassingen zou komen. Echter, de
voorvleugel was onveranderd gebleven, afgezien van een extra
draagsteuntje van de bovenste flap naar de flap direct daaronder.
De meeste andere teams hadden de vormgeving van de vleugel wél
aangepast, maar nu volgt ook McLaren. De FIA laat in het officiële
document weten dat McLaren ten strijde trekt met een nieuwe
voorvleugel, nieuwe achtervleugel en een nieuwe voorwielophanging.
De achtervleugel is specifiek voor dit circuit meegebracht, maar de
nieuwe voorvleugel is echt bedoeld om meer performance te vinden.
"De vormgeving van de voorvleugel is aangepast om meer downforce te
generen in diverse omstandigheden. De horizontale elementen zijn
aangepast en ook de wing endplate , die nu een 'zeemeermin'-achtig
uiteinde laat zien."