Het doel van McLarens nieuwe voorvleugel uitgelegd

Toen voor de eerste vrije training in Canada het FIA-updatedocument
werd vrijgegeven, bleek opvallend genoeg dat McLaren nu wél een
nieuwe voorvleugel had meegenomen. Tijdens het Grand Prix-weekend
in Spanje, waar de regels rond flexiwings op de schop gingen, was
dat niet het geval. Daar bleef de voorvleugel onveranderd, afgezien
van een extra draagsteuntje van de bovenste flap naar de flap
direct daaronder. McLaren is nu juist het team dat de meeste
veranderingen heeft doorgevoerd in Canada. In werkelijkheid zijn
het veranderingen die gericht zijn op het verbeteren van het beheer
van de luchtstroom rond de wielen. Dat hangt ook samen met de
luchtstroom richting de remkanalen. De voorvleugel is vooral
herzien qua geometrie en moet verbeterde aerodynamische prestaties
leveren over een breed scala aan hoeken.  Dat moet weer worden
bereikt door een nieuw ontwerp van de belangrijkste elementen en
een interessante introductie van zogenaamde 'mermaid tails' op de
endplate van de vleugel. Het element heeft als functie om de
verstoorde luchtstroom middels specifieke wervelingen goed naar de
buitenkant van de voorwielen te leiden. Parallel aan de achterkant
is een herziene versie van de vleugel met gemiddelde downforce
toegepast. Bekijk de wijziging hieronder!

Top Headlines

Oudere Top Headlines