Marko geeft uitleg over bandenslijtage Verstappen
Max Verstappen begon met een keurige uitgangspositie aan de Grand
Prix van Canada, en uiteindelijk wist hij die tweede startpositie
ook om te zetten in een podiumplek. Tijdens de race liep de
Nederlander niet echt tegen grote problemen aan, ware het niet dat
hij ook hier last had van een welbekende boosdoener:
bandenslijtage. Verstappen ging bijvoorbeeld vrij vroeg naar binnen
voor zijn eerste pitstop, zelfs nog voor de voorspelde pit window
van Pirelli. Adviseur Helmut Marko heeft daar echter een goede
verklaring voor. "In de eerste stint zijn we misschien iets te
agressief met de banden omgegaan. Die gingen er toen vrij snel aan,
maar in de derde stint klonk het ons weer als muziek in de oren!
Over het algemeen was het een ongelooflijk goede race, we hadden
niet verwacht dat Mercedes zo goed met de banden om zou kunnen
gaan", zo legt de Oostenrijker uit tegenover onder meer
RacingNews365. Daar zat volgens Marko dan ook het grote probleem
tijdens de race. "Omdat we dus te agressief met de banden omgingen,
hielden ze het niet heel lang vol. En we hadden ook besproken dat
we met de safety car buiten zouden blijven, omdat we anders door
drie auto's ingehaald konden worden."
Prix van Canada, en uiteindelijk wist hij die tweede startpositie
ook om te zetten in een podiumplek. Tijdens de race liep de
Nederlander niet echt tegen grote problemen aan, ware het niet dat
hij ook hier last had van een welbekende boosdoener:
bandenslijtage. Verstappen ging bijvoorbeeld vrij vroeg naar binnen
voor zijn eerste pitstop, zelfs nog voor de voorspelde pit window
van Pirelli. Adviseur Helmut Marko heeft daar echter een goede
verklaring voor. "In de eerste stint zijn we misschien iets te
agressief met de banden omgegaan. Die gingen er toen vrij snel aan,
maar in de derde stint klonk het ons weer als muziek in de oren!
Over het algemeen was het een ongelooflijk goede race, we hadden
niet verwacht dat Mercedes zo goed met de banden om zou kunnen
gaan", zo legt de Oostenrijker uit tegenover onder meer
RacingNews365. Daar zat volgens Marko dan ook het grote probleem
tijdens de race. "Omdat we dus te agressief met de banden omgingen,
hielden ze het niet heel lang vol. En we hadden ook besproken dat
we met de safety car buiten zouden blijven, omdat we anders door
drie auto's ingehaald konden worden."