Horner laat licht schijnen op gloednieuwe Red Bull-motor: "Dat zou naïef zijn"
2026 is niet alleen het jaar waarin de nieuwe technische
reglementen van kracht worden in de Formule 1, want ook het
motorreglement gaat op de schop. En bij Red Bull komt daar nog een
nieuwe uitdaging bij kijken, want in samenwerking met Ford wordt er
een eigen motor ontwikkeld. En dat voor het eerst in de
geschiedenis van het team. Hoe kijkt Red Bull-teambaas Christian
Horner eigenlijk aan tegen de gloednieuwe reglementen en motor voor
2026? "Ik geloof er echt in dat we in een competitieve positie
zullen zitten. Maar het zou naïef en bijna respectloos zijn
richting onder meer Mercedes, Ferrari en Honda om te denken dat wij
in ons eerste jaar dan even de standaard gaan zetten. Wij hebben
nog nooit een motor gebouwd en nog geen ronde gereden", zo begint
Horner aan zijn verhaal bij De Telegraaf . "Maar ik heb er
vertrouwen in dat we de juiste mensen aan boord hebben om te
leveren. Het zal ongetwijfeld tijd kosten en een steile leercurve
worden. Voor het hele team wordt 2026 een reset. Het hoort bij het
DNA van Red Bull om risico’s te omarmen." Horner kijkt vooral uit
naar de nieuwe uitdagingen. "Ik ben vooral heel erg opgewonden over
het nieuwe hoofdstuk dat eraan zit te komen. Dat Red Bull volgend
jaar met een eigen motor komt, wordt de grootste uitdaging in de
geschiedenis van het team. We gaan er op de lange termijn zeker van
profiteren dat we met ondersteuning van Ford onze eigen krachtbron
produceren. We hebben dan alles onder één dak."
reglementen van kracht worden in de Formule 1, want ook het
motorreglement gaat op de schop. En bij Red Bull komt daar nog een
nieuwe uitdaging bij kijken, want in samenwerking met Ford wordt er
een eigen motor ontwikkeld. En dat voor het eerst in de
geschiedenis van het team. Hoe kijkt Red Bull-teambaas Christian
Horner eigenlijk aan tegen de gloednieuwe reglementen en motor voor
2026? "Ik geloof er echt in dat we in een competitieve positie
zullen zitten. Maar het zou naïef en bijna respectloos zijn
richting onder meer Mercedes, Ferrari en Honda om te denken dat wij
in ons eerste jaar dan even de standaard gaan zetten. Wij hebben
nog nooit een motor gebouwd en nog geen ronde gereden", zo begint
Horner aan zijn verhaal bij De Telegraaf . "Maar ik heb er
vertrouwen in dat we de juiste mensen aan boord hebben om te
leveren. Het zal ongetwijfeld tijd kosten en een steile leercurve
worden. Voor het hele team wordt 2026 een reset. Het hoort bij het
DNA van Red Bull om risico’s te omarmen." Horner kijkt vooral uit
naar de nieuwe uitdagingen. "Ik ben vooral heel erg opgewonden over
het nieuwe hoofdstuk dat eraan zit te komen. Dat Red Bull volgend
jaar met een eigen motor komt, wordt de grootste uitdaging in de
geschiedenis van het team. We gaan er op de lange termijn zeker van
profiteren dat we met ondersteuning van Ford onze eigen krachtbron
produceren. We hebben dan alles onder één dak."