Verstappen schrijft geliefd, maar 'veel te gevaarlijk' circuit af voor F1: "Zal nooit meer gebeuren"
De Formule 1-kalender van 2025 telt net als vorig jaar 24 races.
Van Australië tot Las Vegas en van Brazilië tot Japan, het
autosportcircus reist de hele wereld over om te racen. Er is al
veel gezegd over de volle kalender, zowel voor coureurs als het
personeel van de teams. Max Verstappen heeft wel wat advies in huis
wat betreft de kalender en wil bepaalde circuits altijd op de
kalender houden. Als Verstappen wordt gevraagd hoe hij kijkt naar
bepaalde races op de Formule 1-kalender waarin niet per se een
autosportcultuur heerst, laat hij zijn mening horen. "Uiteindelijk
hoop je dat er ook in die landen een autosportcultuur ontstaat.
Maar als het aan mij zou liggen zou de kalender er heel anders
uitzien en ook minder races tellen. Circuits die wat mij betreft
een 'status aparte' zouden verdienen en altijd op de kalender
thuishoren, puur op basis van sportieve gronden, zijn voor mij
Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka en
Brazilië", zo vertelt hij bij FORMULE 1 Magazine . En hoort de
Nurburgring Nordschleife daar ook niet bij? Hij schrijft zijn
geliefde circuit echter af voor de koningsklasse van de autosport.
"Haha. Dat gaat 'm met de Formule 1-auto's die we nu hebben echt
niet meer worden, vrees ik. Met GT3-snelheid is het okay en nog
goed te doen. Ik heb wel af en toe oude beelden gezien, ook van
Formule 1 op de Nordschleife… Dan weet je één ding zeker: de
Formule 1 daar, dat zal nooit meer gebeuren. Veel te gevaarlijk."
Van Australië tot Las Vegas en van Brazilië tot Japan, het
autosportcircus reist de hele wereld over om te racen. Er is al
veel gezegd over de volle kalender, zowel voor coureurs als het
personeel van de teams. Max Verstappen heeft wel wat advies in huis
wat betreft de kalender en wil bepaalde circuits altijd op de
kalender houden. Als Verstappen wordt gevraagd hoe hij kijkt naar
bepaalde races op de Formule 1-kalender waarin niet per se een
autosportcultuur heerst, laat hij zijn mening horen. "Uiteindelijk
hoop je dat er ook in die landen een autosportcultuur ontstaat.
Maar als het aan mij zou liggen zou de kalender er heel anders
uitzien en ook minder races tellen. Circuits die wat mij betreft
een 'status aparte' zouden verdienen en altijd op de kalender
thuishoren, puur op basis van sportieve gronden, zijn voor mij
Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka en
Brazilië", zo vertelt hij bij FORMULE 1 Magazine . En hoort de
Nurburgring Nordschleife daar ook niet bij? Hij schrijft zijn
geliefde circuit echter af voor de koningsklasse van de autosport.
"Haha. Dat gaat 'm met de Formule 1-auto's die we nu hebben echt
niet meer worden, vrees ik. Met GT3-snelheid is het okay en nog
goed te doen. Ik heb wel af en toe oude beelden gezien, ook van
Formule 1 op de Nordschleife… Dan weet je één ding zeker: de
Formule 1 daar, dat zal nooit meer gebeuren. Veel te gevaarlijk."