Red Bull staat voor cruciale tests in Oostenrijk en Engeland

De prestaties van Red Bull variëren sterk per circuit. Dat geeft
Paul Monaghan namens Red Bull toe, al spreekt hij met klem tegen
dat men in Japan succesvol was omdat bandenmanagement daar een
minder grote rol zou spelen. Hij geeft dat in Canada aan tegenover
onder andere RacingNews365. "In Japan waren we snel, ja. Maar de
energie die op dat circuit door de banden gaat, is fenomenaal. Het
is als Silverstone, elke bocht heeft een fenomenale snelheid en
staat garant voor een enorme belasting van de banden." Het team
erkent dat er enkele races later in Barcelona juist weer problemen
waren met de lange runs. "Ik denk dat ik moet toegeven dat we niet
zo goed waren in de long runs in Barcelona. Dat was echter niet het
geval in Imola en ook niet in Japan," zo legt hij uit over de
wisselende prestaties. De aankomende races in Oostenrijk en
Groot-Brittannië worden gezien als cruciale tests, zeker na het
invoeren van verschillende updates. In Canada viel over dat effect
nog niet zoveel te zeggen: "Dat ligt hier iets anders, omdat je
hier niet van de lange doordraaiers hebt. Het zijn allemaal
langzame, korte bochten, gevolgd door een dragrace op een lang
recht stuk." Met name Silverstone wordt daarom gezien als een
belangrijke indicator van de nieuwe prestatieverhoudingen.
"Silverstone en misschien ook al de Red Bull Ring als het daar echt
warm is, zal laten zien waar we qua long runs nu staan ten opzichte
van de concurrentie, al kan iedereen ondertussen natuurlijk ook
weer de auto veranderen." Het team blijft realistisch over de
uitdagingen die voor hen liggen. "Bandenmanagement is een gebied om
aan te blijven werken. Zoals gewoonlijk zal het 'examen' op
zondagmiddag ons vertellen of we gelijk hebben, ongelijk hebben of
ergens tussenin zitten."

Top Headlines

Oudere Top Headlines