Tsunoda zoekt naar vertrouwen in Red Bull: "Dat is alles wat ik nodig heb"
Na een veelbelovende eerste paar races bij Red Bull, lukt het Yuki
Tsunoda sindsdien nog niet echt om op vaste basis te presteren. De
Japanner is slechts vier keer in de punten geëindigd bij Red Bull.
Ook de eerste vrije training in Oostenrijk schetste geen heel
rooskleurig beeld: Tsunoda eindigde als zeventiende. In de tweede
training ging het al wat beter en eindigde Tsunoda als zevende,
ongeveer vier tienden achter Max Verstappen. "Ik denk dat we van de
eerste training naar de tweede training in de juiste richting zijn
gegaan", zegt Tsunoda na afloop bij F1TV . "Er missen nog steeds
wel wat kleine dingetjes, of misschien wel meer dan dat, maar we
hebben tenminste wat positieve dingen gevonden. Dus we blijven
werken." Het sleutelwoord bij Tsunoda is: vertrouwen. Het mag
duidelijk zijn dat de RB21 geen makkelijke auto is om te besturen,
en op een circuit als de Red Bull Ring waarbij hoge snelheid alles
is, is het dus des te belangrijker om vol vertrouwen achter het
stuur te zitten. "Dat heb je hier nodig", beaamt Tsunoda zelf ook.
"Op zo'n circuit, waarbij je de bochten op hoge snelheid aan moet
schieten... Wat dat betreft voelde het qua vertrouwen ook een stuk
beter in de tweede training, en dat is ook alles wat ik nodig heb.
Uiteindelijk leer ik nog steeds van alles over deze auto. Je moet
dit ook goed op blijven bouwen. Tot nu toe ben ik blij met deze
aanpak, ik moet het alleen uiteindelijk wat beter aan elkaar
knopen."
Tsunoda sindsdien nog niet echt om op vaste basis te presteren. De
Japanner is slechts vier keer in de punten geëindigd bij Red Bull.
Ook de eerste vrije training in Oostenrijk schetste geen heel
rooskleurig beeld: Tsunoda eindigde als zeventiende. In de tweede
training ging het al wat beter en eindigde Tsunoda als zevende,
ongeveer vier tienden achter Max Verstappen. "Ik denk dat we van de
eerste training naar de tweede training in de juiste richting zijn
gegaan", zegt Tsunoda na afloop bij F1TV . "Er missen nog steeds
wel wat kleine dingetjes, of misschien wel meer dan dat, maar we
hebben tenminste wat positieve dingen gevonden. Dus we blijven
werken." Het sleutelwoord bij Tsunoda is: vertrouwen. Het mag
duidelijk zijn dat de RB21 geen makkelijke auto is om te besturen,
en op een circuit als de Red Bull Ring waarbij hoge snelheid alles
is, is het dus des te belangrijker om vol vertrouwen achter het
stuur te zitten. "Dat heb je hier nodig", beaamt Tsunoda zelf ook.
"Op zo'n circuit, waarbij je de bochten op hoge snelheid aan moet
schieten... Wat dat betreft voelde het qua vertrouwen ook een stuk
beter in de tweede training, en dat is ook alles wat ik nodig heb.
Uiteindelijk leer ik nog steeds van alles over deze auto. Je moet
dit ook goed op blijven bouwen. Tot nu toe ben ik blij met deze
aanpak, ik moet het alleen uiteindelijk wat beter aan elkaar
knopen."