Wolff reageert op vooruitzicht Verstappen en Russell bij Mercedes
Mercedes heeft als enige topteam nog twee stoeltjes vrij voor 2026,
wanneer het reglement flink wordt gewijzigd. George Russell en Kimi
Antonelli azen op een contractverlenging, maar ook de geruchten
rond Max Verstappen nemen weer toe. De aanleiding is dat Russell
zich liet ontvallen dat Mercedes met Verstappen praat. De
afgelopen tijd zijn Verstappen en Russell elkaar echter meermaals
tegengekomen op het circuit. Kunnen zij eventueel wel een
rijderspaar bij Mercedes vormen? Toto Wolff reageert op dat
vooruitzicht tijdens de persconferentie in Oostenrijk. "Ik kan me
alles inbeelden", vertelt Wolff tegenover onder meer RacingNews365.
"Ik had Lewis Hamilton en Nico Rosberg in één team, ook toen zij om
de wereldtitel streden. Dan is daarna alles makkelijk. Er bestaan
voor- en nadelen aan het feit dat twee coureurs hard tegen elkaar
strijden. We hebben voorbeelden gezien waarin het werkte én
voorbeelden gezien waarin het niet werkte." Wolff sluit het echter
niet uit. "Als het op contractsituaties aankomt, draait onze sport
om constante druk. Of je nu in de auto zit of niet, je moet daar
gewoon mee omgaan. En George weet dat, net als elke andere coureur.
Als je in je comfortzone wordt geplaatst, is dat soms schadelijker
voor je prestaties dan wanneer er wat druk bestaat."
wanneer het reglement flink wordt gewijzigd. George Russell en Kimi
Antonelli azen op een contractverlenging, maar ook de geruchten
rond Max Verstappen nemen weer toe. De aanleiding is dat Russell
zich liet ontvallen dat Mercedes met Verstappen praat. De
afgelopen tijd zijn Verstappen en Russell elkaar echter meermaals
tegengekomen op het circuit. Kunnen zij eventueel wel een
rijderspaar bij Mercedes vormen? Toto Wolff reageert op dat
vooruitzicht tijdens de persconferentie in Oostenrijk. "Ik kan me
alles inbeelden", vertelt Wolff tegenover onder meer RacingNews365.
"Ik had Lewis Hamilton en Nico Rosberg in één team, ook toen zij om
de wereldtitel streden. Dan is daarna alles makkelijk. Er bestaan
voor- en nadelen aan het feit dat twee coureurs hard tegen elkaar
strijden. We hebben voorbeelden gezien waarin het werkte én
voorbeelden gezien waarin het niet werkte." Wolff sluit het echter
niet uit. "Als het op contractsituaties aankomt, draait onze sport
om constante druk. Of je nu in de auto zit of niet, je moet daar
gewoon mee omgaan. En George weet dat, net als elke andere coureur.
Als je in je comfortzone wordt geplaatst, is dat soms schadelijker
voor je prestaties dan wanneer er wat druk bestaat."