Marko spreekt favorietenrol Mercedes tegen: "Daar is geen bewijs voor"
Alle Formule 1-teams kijken al met argusogen naar 2026. Dan gaan de
reglementen flink op de schop en komen er nieuwe auto's en motoren.
Maar wie bouwt de beste krachtbron en heeft zo een goede kans op de
wereldtitel? Mercedes wordt wegens haar kennis over hybride vaak
naar voren geschoven als de grote favoriet, maar Helmut Marko
spreekt dat tegen. Volgens hem is er geen enkel bewijs voor.
"Mercedes heeft zichzelf tot favoriet uitgeroepen, maar daar is
geen bewijs voor", vertelt Marko tegenover Kleine Zeitung . "Alleen
al bij de verbrandingsmotor is de ontwikkeling ongelooflijk. De
motor is kleiner dan die in mijn grasmaaier!" Marko geeft ook
gelijk een update over de stand van zaken bij Red Bull. "Er zijn
drie, vier dingen die belangrijk zijn bij de nieuwe auto. Om te
beginnen de verbrandingsmotor, daar zijn we mee bezig en als er
geen betrouwbaarheidsproblemen zijn, zal dat geen gamechanger
worden. De batterij is cruciaal, daar beginnen we met een
conventionele oplossing. Tot slot is de benzine een heel
belangrijke factor. Die ontwikkeling verloopt erg goed met onze
partner Exxon."
reglementen flink op de schop en komen er nieuwe auto's en motoren.
Maar wie bouwt de beste krachtbron en heeft zo een goede kans op de
wereldtitel? Mercedes wordt wegens haar kennis over hybride vaak
naar voren geschoven als de grote favoriet, maar Helmut Marko
spreekt dat tegen. Volgens hem is er geen enkel bewijs voor.
"Mercedes heeft zichzelf tot favoriet uitgeroepen, maar daar is
geen bewijs voor", vertelt Marko tegenover Kleine Zeitung . "Alleen
al bij de verbrandingsmotor is de ontwikkeling ongelooflijk. De
motor is kleiner dan die in mijn grasmaaier!" Marko geeft ook
gelijk een update over de stand van zaken bij Red Bull. "Er zijn
drie, vier dingen die belangrijk zijn bij de nieuwe auto. Om te
beginnen de verbrandingsmotor, daar zijn we mee bezig en als er
geen betrouwbaarheidsproblemen zijn, zal dat geen gamechanger
worden. De batterij is cruciaal, daar beginnen we met een
conventionele oplossing. Tot slot is de benzine een heel
belangrijke factor. Die ontwikkeling verloopt erg goed met onze
partner Exxon."