Red Bull sleutelt verder aan auto Verstappen
Red Bull, dat in Silverstone haar tweede thuisrace op rij afwerkt,
heeft besloten om een nieuwe update voor de RB21 door te voeren, in
de hoop dat de dynamische en aerodynamische eigenschappen
verbeteren. Max Verstappen test tijdens de eerste vrije training
een aangepaste versie van de vloer van de RB21. In Oostenrijk viel
de gelijkenis met Ferrari al op als het over het gedeelte van de
vloer voor de achterwielen gaat. Dat stuk werd gekenmerkt door een
verticale opening, loodrecht op de zijkant. Nu worden het centrale
gedeelte van de Venturi-kanalen, de voorste geleiders van de
luchtstroom én de bargeboards aangepast. Het gaat om kleine
ingrepen die als micro-aerodynamica kunnen worden bestempeld en de
effecten qua toename van de gegenereerde belasting blijven ook
redelijk beperkt. Er is immers sprake van een toename van minder
dan tien downforcepunten, wat vooral neerkomt op een lichte
verbetering in meerdere delen van de vloer. Het helpt wel om de
balans te verbeteren om de auto zo minder gevoelig te maken voor
specifieke circuits, vooral circuits waar je een sterke voorkant
nodig hebt. Silverstone valt daar ook onder. Red Bull hoopt dat de
auto op deze manier uiterst nauwkeurig en reactief zal zijn in
lange en snelle bochten, zoals bijvoorbeeld Maggotts, Becketts en
Chapel. Zoals gezegd beschikt alleen Verstappen over de update,
aangezien de wijziging recent is bedacht. De vorige update in
Oostenrijk was toen al in uitvoering. In Milton Keynes proberen ze
in ieder geval alle beschikbare middelen in te zetten om de RB21 te
verbeteren zonder af te leiden van het ontwerp voor 2026. Het
gerucht gaat dat het team tot de zomerstop blijft pushen, om zich
daarna volledig te richten op de nieuwe auto voor volgend jaar.
heeft besloten om een nieuwe update voor de RB21 door te voeren, in
de hoop dat de dynamische en aerodynamische eigenschappen
verbeteren. Max Verstappen test tijdens de eerste vrije training
een aangepaste versie van de vloer van de RB21. In Oostenrijk viel
de gelijkenis met Ferrari al op als het over het gedeelte van de
vloer voor de achterwielen gaat. Dat stuk werd gekenmerkt door een
verticale opening, loodrecht op de zijkant. Nu worden het centrale
gedeelte van de Venturi-kanalen, de voorste geleiders van de
luchtstroom én de bargeboards aangepast. Het gaat om kleine
ingrepen die als micro-aerodynamica kunnen worden bestempeld en de
effecten qua toename van de gegenereerde belasting blijven ook
redelijk beperkt. Er is immers sprake van een toename van minder
dan tien downforcepunten, wat vooral neerkomt op een lichte
verbetering in meerdere delen van de vloer. Het helpt wel om de
balans te verbeteren om de auto zo minder gevoelig te maken voor
specifieke circuits, vooral circuits waar je een sterke voorkant
nodig hebt. Silverstone valt daar ook onder. Red Bull hoopt dat de
auto op deze manier uiterst nauwkeurig en reactief zal zijn in
lange en snelle bochten, zoals bijvoorbeeld Maggotts, Becketts en
Chapel. Zoals gezegd beschikt alleen Verstappen over de update,
aangezien de wijziging recent is bedacht. De vorige update in
Oostenrijk was toen al in uitvoering. In Milton Keynes proberen ze
in ieder geval alle beschikbare middelen in te zetten om de RB21 te
verbeteren zonder af te leiden van het ontwerp voor 2026. Het
gerucht gaat dat het team tot de zomerstop blijft pushen, om zich
daarna volledig te richten op de nieuwe auto voor volgend jaar.