Pirelli deelt ideale strategie voor GP Groot-Brittannië
Pirelli heeft de strategieën gedeeld die volgens de bandenfabrikant
het beste resultaat moeten opleveren tijdens de GP van
Groot-Brittannië. Volgens Pirelli is de snelste strategie om op
mediums te beginnen en met een éénstopper, waarbij je tussen ronde
19 en 25 naar binnen komt voor de harde banden, naar de finish te
rijden. Een andere optie is om voor een tweestopper te gaan. Er
wordt dan ook op mediums gestart, waarna teams de keuze hebben om
voor hard-hard te gaan of voor hard-soft. Bij die eerste optie zal
de coureur net een aantal rondes eerder naar binnen gaan voor de
eerste pitstop, wat ook weer gevolgen heeft voor de tweede stop,
die ook eerder zal worden uitgevoerd. De laatste strategie die
Pirelli deelt is een eenstopper waarbij de teams beginnen op de
harde band en tussen ronde 27 en 33 switchen naar de mediums. Dan
zijn er nog zo'n twintig rondes te rijden naar de finish. Tot slot
kijken we nog even naar welke banden de coureurs over hebben voor
de race, waarbij de topteams dezelfde opties hebben. Zowel McLaren,
Ferrari, Red Bull als Mercedes heeft voor bij beide coureurs nog
twee nieuwe setjes harde banden over, net als één nieuw setje
mediums. En alleen Yuki Tsunoda heeft nog een nieuwe set van de
zachte banden over, de rest van de coureurs van de vier topteams
moet het doen met gebruikte zachte banden.
het beste resultaat moeten opleveren tijdens de GP van
Groot-Brittannië. Volgens Pirelli is de snelste strategie om op
mediums te beginnen en met een éénstopper, waarbij je tussen ronde
19 en 25 naar binnen komt voor de harde banden, naar de finish te
rijden. Een andere optie is om voor een tweestopper te gaan. Er
wordt dan ook op mediums gestart, waarna teams de keuze hebben om
voor hard-hard te gaan of voor hard-soft. Bij die eerste optie zal
de coureur net een aantal rondes eerder naar binnen gaan voor de
eerste pitstop, wat ook weer gevolgen heeft voor de tweede stop,
die ook eerder zal worden uitgevoerd. De laatste strategie die
Pirelli deelt is een eenstopper waarbij de teams beginnen op de
harde band en tussen ronde 27 en 33 switchen naar de mediums. Dan
zijn er nog zo'n twintig rondes te rijden naar de finish. Tot slot
kijken we nog even naar welke banden de coureurs over hebben voor
de race, waarbij de topteams dezelfde opties hebben. Zowel McLaren,
Ferrari, Red Bull als Mercedes heeft voor bij beide coureurs nog
twee nieuwe setjes harde banden over, net als één nieuw setje
mediums. En alleen Yuki Tsunoda heeft nog een nieuwe set van de
zachte banden over, de rest van de coureurs van de vier topteams
moet het doen met gebruikte zachte banden.