Horner hint op invloed Piastri bij spin Verstappen
Voor Max Verstappen ging het helemaal fout in de 21e ronde van de
Grand Prix van Groot-Brittannië. De 27-jarige Nederlander moest
eerst alert reageren op een flinke remactie van Oscar Piastri
tijdens de safety car en ging in Stowe in de rondte. Christian
Horner denkt dat het een met het ander te maken heeft, zo vertelt
hij na afloop. "Je kon zien dat McLaren een voordeel had, vooral op
de intermediates", stelt Horner tegenover onder meer RacingNews365.
"Ze lagen mijlenver voor op de rest, totdat het begon te regenen.
Wij probeerden die tijd te overbruggen. Andere coureurs stapten ook
te vroeg over op slicks, want de baan was daar nog niet klaar voor.
Maar het was duidelijk dat er regen op komst was en ik heb het
gevoel dat we het juiste moment hebben gekozen. We haalden Lando
Norris in bij de pitstop en daarna kwam de safety car naar buiten."
Horner zag het vervolgens misgaan. "Daar begon de race zich te
ontvouwen voor ons. Oscar deed wat hij deed met het remmen. Hij
verraste Max in de voorbereiding op de herstart, zonder dat Max
wist wat er gebeurde. Je hele voorbereiding en switches zijn dan
niet optimaal. Oscar vertrok en Max probeerde met hem mee te gaan.
Uiteindelijk volgde er een spin uit Stowe, waar hij knap op
reageerde. Maar Max kwam op de tiende plaats terecht." En terrein
goedmaken, dat zat er niet echt in. "Toen we eenmaal in de trein
zaten, kon je zien hoe moeilijk het was door de vuile lucht, natte
omstandigheden en ons downforceniveau. Maar toen het circuit begon
op te drogen, zag je dat de auto steeds meer snelheid begon te
krijgen. Max baande zich een weg door de auto's voor hem, om op de
vijfde plaats te eindigen. Een moeilijke race... Als de race twee
uur later was geweest, had de uitkomst anders kunnen zijn, maar het
zou erg moeilijk zijn geweest om de McLarens te verslaan. We hadden
echter wel op het podium moeten staan", sluit Horner af.
Grand Prix van Groot-Brittannië. De 27-jarige Nederlander moest
eerst alert reageren op een flinke remactie van Oscar Piastri
tijdens de safety car en ging in Stowe in de rondte. Christian
Horner denkt dat het een met het ander te maken heeft, zo vertelt
hij na afloop. "Je kon zien dat McLaren een voordeel had, vooral op
de intermediates", stelt Horner tegenover onder meer RacingNews365.
"Ze lagen mijlenver voor op de rest, totdat het begon te regenen.
Wij probeerden die tijd te overbruggen. Andere coureurs stapten ook
te vroeg over op slicks, want de baan was daar nog niet klaar voor.
Maar het was duidelijk dat er regen op komst was en ik heb het
gevoel dat we het juiste moment hebben gekozen. We haalden Lando
Norris in bij de pitstop en daarna kwam de safety car naar buiten."
Horner zag het vervolgens misgaan. "Daar begon de race zich te
ontvouwen voor ons. Oscar deed wat hij deed met het remmen. Hij
verraste Max in de voorbereiding op de herstart, zonder dat Max
wist wat er gebeurde. Je hele voorbereiding en switches zijn dan
niet optimaal. Oscar vertrok en Max probeerde met hem mee te gaan.
Uiteindelijk volgde er een spin uit Stowe, waar hij knap op
reageerde. Maar Max kwam op de tiende plaats terecht." En terrein
goedmaken, dat zat er niet echt in. "Toen we eenmaal in de trein
zaten, kon je zien hoe moeilijk het was door de vuile lucht, natte
omstandigheden en ons downforceniveau. Maar toen het circuit begon
op te drogen, zag je dat de auto steeds meer snelheid begon te
krijgen. Max baande zich een weg door de auto's voor hem, om op de
vijfde plaats te eindigen. Een moeilijke race... Als de race twee
uur later was geweest, had de uitkomst anders kunnen zijn, maar het
zou erg moeilijk zijn geweest om de McLarens te verslaan. We hadden
echter wel op het podium moeten staan", sluit Horner af.