Antonelli onthult gigantische schade na harde crash met Hadjar
De regenval op Silverstone zorgde voor heel wat slachtoffers
tijdens de race. Zo ook Isack Hadjar, die Kimi Antonelli door de
spray niet goed kon zien en vol op de Mercedes klapte. Zijn Grand
Prix zat er direct op, terwijl Antonelli nog eventjes doorreed.
Niet veel later parkeerde hij zijn auto echter ook, omdat de schade
te groot was. En over de schade gesproken, het is überhaupt een
wonder dat Antonelli nog kón rijden. "Ik weet niet wat ik moet
zeggen", stelt Antonelli tegenover onder meer RacingNews365. "Alles
lijkt fout te gaan op dit moment, dus het is moeilijk om positieve
punten aan te stippen. We hebben in de eerste ronde een gokje
gewaagd, maar dat pakte helaas niet goed uit. Toen ik de pitstop
maakte, werd de virtual safety car ingesteld en konden we de banden
niet op temperatuur krijgen. Daarna vielen we terug op inters."
Toen moest de crash nog volgen. "Het zicht was duidelijk erg
slecht. Ik weet niet waarom, maar ik voelde het aankomen. Ik had
het geluk dat ik nog door kon rijden, want de touché was enorm. Het
is gewoon jammer om weer met nul punten te eindigen." Antonelli
onthult hoe groot de schade was. "Ik verloor ongeveer 100 punten
aan downforce. De hele diffuser was verdwenen, dus het was gewoon
ontzettend moeilijk om de auto op de baan te houden. Je kan niemand
de schuld geven voor het incident. Het zicht was nog steeds slecht
op lage snelheid en daarom twijfelde ik ook over de herstart. Bij
hogere snelheid zou het dus nog erger zijn geweest. Ik denk dat
Isack ook gewoon een passagier was. Ik remde natuurlijk iets
eerder, maar alleen omdat het zo moeilijk was om te zien waar de
bocht was. Isack kon me gewoon niet zien."
tijdens de race. Zo ook Isack Hadjar, die Kimi Antonelli door de
spray niet goed kon zien en vol op de Mercedes klapte. Zijn Grand
Prix zat er direct op, terwijl Antonelli nog eventjes doorreed.
Niet veel later parkeerde hij zijn auto echter ook, omdat de schade
te groot was. En over de schade gesproken, het is überhaupt een
wonder dat Antonelli nog kón rijden. "Ik weet niet wat ik moet
zeggen", stelt Antonelli tegenover onder meer RacingNews365. "Alles
lijkt fout te gaan op dit moment, dus het is moeilijk om positieve
punten aan te stippen. We hebben in de eerste ronde een gokje
gewaagd, maar dat pakte helaas niet goed uit. Toen ik de pitstop
maakte, werd de virtual safety car ingesteld en konden we de banden
niet op temperatuur krijgen. Daarna vielen we terug op inters."
Toen moest de crash nog volgen. "Het zicht was duidelijk erg
slecht. Ik weet niet waarom, maar ik voelde het aankomen. Ik had
het geluk dat ik nog door kon rijden, want de touché was enorm. Het
is gewoon jammer om weer met nul punten te eindigen." Antonelli
onthult hoe groot de schade was. "Ik verloor ongeveer 100 punten
aan downforce. De hele diffuser was verdwenen, dus het was gewoon
ontzettend moeilijk om de auto op de baan te houden. Je kan niemand
de schuld geven voor het incident. Het zicht was nog steeds slecht
op lage snelheid en daarom twijfelde ik ook over de herstart. Bij
hogere snelheid zou het dus nog erger zijn geweest. Ik denk dat
Isack ook gewoon een passagier was. Ik remde natuurlijk iets
eerder, maar alleen omdat het zo moeilijk was om te zien waar de
bocht was. Isack kon me gewoon niet zien."