Red Bull verlegt focus grotendeels op nieuwe auto Verstappen
Red Bull Racing had gehoopt na een teleurstellend einde van 2024 in
2025 weer een stap vooruit te zetten. Het werd echter al snel
duidelijk dat McLaren het te kloppen team zou zijn en tot nu toe is
het team uit Woking de dominante factor gebleken. Oscar Piastri en
Lando Norris wisten tot nu toe negen van de twaalf races te winnen.
George Russell won in zijn Mercedes de race in Canada, terwijl Max
Verstappen in Japan en Imola wist te winnen. Daar komt bovendien
nog bij dat de teams de focus inmiddels gaan verschuiven naar
volgend jaar. Dan gaan er gloednieuwe reglementen in, zowel op
technisch als op motorisch vlak. Bovendien ontwikkelt Red Bull voor
het eerst in de geschiedenis van het team een eigen krachtbron, in
samenwerking met Ford. Maar in hoeverre ligt de focus al op 2026?
Daar gaat Red Bull-teambaas Christian Horner op in, al krijgt hij
eerst de vraag of er in de komende races meer nieuwe onderdelen of
upgrades worden meegenomen. "Mogelijk", zo is het korte antwoord
tegenover onder meer RacingNews365. Op de vervolgvraag gaat hij
iets uitgebreider in. Want is de windtunnel dan nog een beetje
gereserveerd voor de Red Bull RB21? "Er gaan nog steeds de laatste
stukjes van de auto van 2025 doorheen. Maar natuurlijk ligt 90
procent van de focus nu op 2026", zo verlegt de Red Bull-teambaas
de focus al grotendeels op volgend jaar en dus de nieuwe auto van
Verstappen.
2025 weer een stap vooruit te zetten. Het werd echter al snel
duidelijk dat McLaren het te kloppen team zou zijn en tot nu toe is
het team uit Woking de dominante factor gebleken. Oscar Piastri en
Lando Norris wisten tot nu toe negen van de twaalf races te winnen.
George Russell won in zijn Mercedes de race in Canada, terwijl Max
Verstappen in Japan en Imola wist te winnen. Daar komt bovendien
nog bij dat de teams de focus inmiddels gaan verschuiven naar
volgend jaar. Dan gaan er gloednieuwe reglementen in, zowel op
technisch als op motorisch vlak. Bovendien ontwikkelt Red Bull voor
het eerst in de geschiedenis van het team een eigen krachtbron, in
samenwerking met Ford. Maar in hoeverre ligt de focus al op 2026?
Daar gaat Red Bull-teambaas Christian Horner op in, al krijgt hij
eerst de vraag of er in de komende races meer nieuwe onderdelen of
upgrades worden meegenomen. "Mogelijk", zo is het korte antwoord
tegenover onder meer RacingNews365. Op de vervolgvraag gaat hij
iets uitgebreider in. Want is de windtunnel dan nog een beetje
gereserveerd voor de Red Bull RB21? "Er gaan nog steeds de laatste
stukjes van de auto van 2025 doorheen. Maar natuurlijk ligt 90
procent van de focus nu op 2026", zo verlegt de Red Bull-teambaas
de focus al grotendeels op volgend jaar en dus de nieuwe auto van
Verstappen.