Brundle maakt diepe buiging voor Verstappen: "Lasergestuurde parel"
Verstappen kwam na een tumultueuze race uiteindelijk niet verder
dan de vijfde plaats. Na afloop van de Grand Prix analyseert
Brundle in zijn column voor Sky Sports F1 onder andere het optreden
van de Nederlander, die volgens de Brit vooral indruk maakte
tijdens de kwalificatie. "Verstappen zette een dijk van een
prestatie neer door poleposition te pakken voor Red Bull. Het was
een zeskoppige strijd voor de eerste rij. Waar Norris, Piastri,
Hamilton en Leclerc allemaal kleine foutjes maakten, leverde
Verstappen opnieuw een lasergestuurde parel af." Brundle zag
Verstappen een dag later het zichtbaar lastig hebben met de RB21.
Het weer was zondag wisselvallig en onberekenbaar en Red Bull bleek
uiteindelijk verkeerd gegokt te hebben: "Red Bull koos voor minder
downforce om zo de snelheid op de rechte stukken te verbeteren."
"Ze hadden minder regen verwacht dan er zondag daadwerkelijk viel.
Dit zorgde ervoor dat Verstappen moeite had met het vinden van
grip, ondanks de vroege leiding in de race. Ondanks een spin
tijdens de safety car herstart en een 'onbestuurbare' wagen, wist
hij nog de vijfde veilig te stellen."
dan de vijfde plaats. Na afloop van de Grand Prix analyseert
Brundle in zijn column voor Sky Sports F1 onder andere het optreden
van de Nederlander, die volgens de Brit vooral indruk maakte
tijdens de kwalificatie. "Verstappen zette een dijk van een
prestatie neer door poleposition te pakken voor Red Bull. Het was
een zeskoppige strijd voor de eerste rij. Waar Norris, Piastri,
Hamilton en Leclerc allemaal kleine foutjes maakten, leverde
Verstappen opnieuw een lasergestuurde parel af." Brundle zag
Verstappen een dag later het zichtbaar lastig hebben met de RB21.
Het weer was zondag wisselvallig en onberekenbaar en Red Bull bleek
uiteindelijk verkeerd gegokt te hebben: "Red Bull koos voor minder
downforce om zo de snelheid op de rechte stukken te verbeteren."
"Ze hadden minder regen verwacht dan er zondag daadwerkelijk viel.
Dit zorgde ervoor dat Verstappen moeite had met het vinden van
grip, ondanks de vroege leiding in de race. Ondanks een spin
tijdens de safety car herstart en een 'onbestuurbare' wagen, wist
hij nog de vijfde veilig te stellen."