Ferrari-teambaas verklaart problemen Hamilton en Leclerc

Nog voor de race begon was Charles Leclerc een van de coureurs die
op Silverstone naar binnen ging om slicks onder zijn wagen te
krijgen. Een foute keuze, zo bleek toen het al snel ging regenen.
Aan het einde van de 52 rondes eindigde Leclerc als een-na-laatste.
Lewis Hamilton daarentegen kende een prima race, maar in zijn
Ferrari was hij niet bij machte om Nico Hulkenberg (Stake F1) van
zijn eerste podium ooit af te houden.  Al met al een zeer matige
race voor Ferrari. Teambaas Fred Vasseur probeert de vinger op de
zere plek te leggen. Want de wagens werden afgesteld met minder
downforce en verwacht werd dat het team op het natte circuit sterk
voor de dag zou komen. "We waren een stap minder (met downforce,
red.) dan McLaren. We hadden wel veel meer downforce dan Max
(Verstappen, red.) maar we waren ook sneller dan Max", begint
Vasseur zijn uitleg tegenover onder meer RacingNews365. "Ik weet
niet zeker of pure snelheid het belangrijkste probleem is, maar wat
wel klopt is dat de race van Charles in ieder geval in ronde 1
klaar was toen we besloten om een pitstop te maken voor slicks",
duidt Vasseur de tactische misser. "Het belangrijkste probleem was
dat we veel moeite hadden om in te halen als we in de vuile lucht
zaten en we spendeerden meer leven (van de banden, red.) om in te
halen, soms 10 ronden. Het was een moeilijk weekend. Ik denk dat
iedereen tonnen spijt heeft (van de strategische keuzes, red.),
behalve Lando Norris waarschijnlijk en Nico Hulkenberg. Maar als je
zo'n race finisht, heb je altijd het gevoel dat als je één ronde
eerder of één ronde later had gepit, het veel beter zou zijn
geweest."

Top Headlines

Oudere Top Headlines