VeeKay blijft imponeren in IndyCar en viert hoogtepunt in Toronto

Niemand had aan het begin van het seizoen een stuiver gegeven voor
de podiumkansen van Rinus van Kalmthout in 2025. Ja, hij stelde een
zitje veilig na zijn gedwongen vertrek bij Ed Carptenter, maar
iedereen wist dat Dale Coyne Racing geen hoogvlieger was.  Maar
toch weet hij met de regelmaat van de klok top tien-klasseringen
naar huis te rijden en dat dus in een auto die daar normaal
gesproken niet toe in staat moet worden geacht. Maar Van Kalmthout
voelt zich goed bij het team, het team voelt zich goed bij VeeKay
als kartrekker en dat 'klikt' gewoon. Puike strategieën maken de
klus af. En zo kon het zijn dat VeeKay in Toronto na een reeds
indrukwekkende kwalificatie het tempo in de race goed kon volgen.
Een ietwat gunstige safety car, want soms hoort geluk er ook een
beetje bij, maakte dat hij kortstondig aan de leiding ging, met
Pato O'ward in zijn kielzog. VeeKay moest een ronde eerder naar
binnen, waarna O'ward een ronde later ging. In IndyCar heb je geen
bandenwarmers en dus bestaat het bandenvoordeel direct na een
pitstop niet. Maar zo reden O'ward en VeeKay tezamen richting de
finish, waarbij het gat opliep tot drie seconden. Even leek VeeKay
het gat weer dicht te kunnen rijden, maar een late caution maakte
dat ze onder geel over de streep gingen. De vreugde was er bij
VeeKay niet minder om. Hij reed een foutloze race en de beloning is
er naar. Na afloop looft VeeKay vooral zijn team: "Deze gasten
weten echt wat ze doen als het aankomt op de strategie."
Kampioenschapsleider Alex Palou kwam na een ongunstige safety car
als twaalfde over de streep, maar met zijn enorme aantal
overwinningen behoudt hij eenvoudig de leiding in het
kampioenschap.

Top Headlines

Oudere Top Headlines