Hamilton-vraag op tafel gelegd: "Waarom heeft Ferrari hem gecontracteerd?"
Lewis Hamilton had ongetwijfeld gehoopt om een vliegende start te
maken bij Ferrari, maar dat is er niet echt van gekomen. Oké, hij
won de sprintrace in China en de Brit eindigde als derde in de
sprintrace in Miami, maar tijdens een Grand Prix kwam hij niet
verder dan een vierde positie. Zowel in Imola, Oostenrijk als op
Silverstone moest hij genoegen nemen met P4. De achterstand op
teamgenoot Charles Leclerc in het kampioenschap is daarentegen 16
punten. Allan McNish, drievoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans,
legt in gesprek met RacingNews365 een veelgestelde vraag op tafel.
"Waarom heeft Ferrari Lewis gecontracteerd? Vanuit een
marketingoogpunt is het duidelijk goud. Maar aan de andere kant is
het een heel duur marketingproject als het niet over racen gaat. En
uiteindelijk ging het wel over het racen." "Het ging om het brengen
van ervaring en talent, en iemand die meerdere
wereldkampioenschappen heeft gewonnen met een ander team. Niet in
het verleden, maar recentelijk, en om daarvan te profiteren. Dat
was een gebied waarvan ze misschien het gevoel hadden dat ze wat
zwakker waren." McNish vervolgt: "Maar het heeft tijd nodig en je
kunt niet verwachten dat hij die omgeving zomaar binnenkomt en
domineert, want dat is niet zo. En we moeten ook heel goed
begrijpen dat Lewis niet aan het begin van zijn Formule 1-carrière
staat. Hij werkt aan zijn ervaringen. Hij werkt eraan om te
begrijpen hoe hij al die races heeft gewonnen." "En als je in een
moeilijk scenario terechtkomt... Hij won vorig jaar de Grand Prix
van Groot-Brittannië. Hij kan het nog steeds winnen, maar hij heeft
wel een snelle teamgenoot", zo sluit McNish af.
maken bij Ferrari, maar dat is er niet echt van gekomen. Oké, hij
won de sprintrace in China en de Brit eindigde als derde in de
sprintrace in Miami, maar tijdens een Grand Prix kwam hij niet
verder dan een vierde positie. Zowel in Imola, Oostenrijk als op
Silverstone moest hij genoegen nemen met P4. De achterstand op
teamgenoot Charles Leclerc in het kampioenschap is daarentegen 16
punten. Allan McNish, drievoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans,
legt in gesprek met RacingNews365 een veelgestelde vraag op tafel.
"Waarom heeft Ferrari Lewis gecontracteerd? Vanuit een
marketingoogpunt is het duidelijk goud. Maar aan de andere kant is
het een heel duur marketingproject als het niet over racen gaat. En
uiteindelijk ging het wel over het racen." "Het ging om het brengen
van ervaring en talent, en iemand die meerdere
wereldkampioenschappen heeft gewonnen met een ander team. Niet in
het verleden, maar recentelijk, en om daarvan te profiteren. Dat
was een gebied waarvan ze misschien het gevoel hadden dat ze wat
zwakker waren." McNish vervolgt: "Maar het heeft tijd nodig en je
kunt niet verwachten dat hij die omgeving zomaar binnenkomt en
domineert, want dat is niet zo. En we moeten ook heel goed
begrijpen dat Lewis niet aan het begin van zijn Formule 1-carrière
staat. Hij werkt aan zijn ervaringen. Hij werkt eraan om te
begrijpen hoe hij al die races heeft gewonnen." "En als je in een
moeilijk scenario terechtkomt... Hij won vorig jaar de Grand Prix
van Groot-Brittannië. Hij kan het nog steeds winnen, maar hij heeft
wel een snelle teamgenoot", zo sluit McNish af.