Schumacher ziet sprankje hoop voor Verstappen in België

Max Verstappen en Red Bull Racing kunnen dit seizoen nog niet echt
hoge ogen gooien. De RB21 vertoont de nodige kuren en de
Nederlander is allesbehalve tevreden over het materiaal dat hij dit
jaar ter beschikking heeft, al probeert hij er met enkele
uitschieters nog wel het beste van maken. Hij won de races in Japan
en Imola, maar staat verder wel droog dit seizoen. En het is nog
maar de vraag of daar dit seizoen verandering in gaat komen, al
ziet oud-coureur Ralf Schumacher dat stiekem wel gebeuren.  Maar
Schumacher valt in de Backstage Boxengasse-podcast eerst met de
deur in huis met een conclusie die zo'n beetje iedereen zal trekken
in aanloop naar de Grand Prix van België: "Het weer is natuurlijk
een significant thema in Spa, daar kan van alles mee gebeuren."
Nadat de editie van 2021 letterlijk én figuurlijk in het water
viel, houdt men met ieder mogelijk scenario rekening.  Sterker nog,
Schumacher sluit een herhaling van het scenario dat we in 2024
zagen, waarin George Russell gediskwalificeerd werd omdat zijn auto
te licht was, ook niet uit. "Wat vorig jaar bij Russell gebeurde,
dat hij mogelijk niet genoeg rubber op kon pikken na de race, had
ook te maken met het feit dat hij maar één stop had gemaakt."
"Niemand had erop gerekend, maar die strategie bleek te werken.
Maar de bandenslijtage was zo hoog toen, dus vandaar was die auto
te licht. Eens kijken hoe dat dit jaar gaat zijn, want hetzelfde
kan ook deze editie voor gaan komen. De banden zijn beter en dus
kan je langer doorrijden, wat het allemaal heel spannend maakt."
Maar als het aan Schumacher ligt, is één ding wel zeker: "Ik denk
dat we Verstappen over het algemeen weer vooraan mee zien doen, in
ieder geval op de vloeiendere delen van het circuit. Daar kan hij
met de Red Bull in ieder geval weinig vleugel gebruiken, mits het
droog blijft", zo verwijst de Duitser nog kort naar de Grand Prix
van Groot-Brittannië, waar Red Bull gokte en verloor door een
kleinere achtervleugel te gebruiken in de regen. "Maar als het wat
koeler wordt, en daar lijkt het nu wel op, is het ook nog de vraag
of McLaren de bandentemperatuur onder controle krijgt."

Top Headlines

Oudere Top Headlines