'F1 voert gloednieuwe test uit tijdens GP België'

Voor veel fans zal het vast een bekend probleem zijn: het op een
afstandje herkennen van coureurs. Een race op televisie volgen is
vaak goed te doen, en met wat hulp van de visuals zijn de
verschillende coureurs goed uit elkaar te houden. Maar als de
afstand groter wordt of een nieuw camerashot ineens een andere kant
van de auto laat zien, vallen de vaste herkenningspunten vaak weg.
Om nog maar niet te spreken over het volgen van een race als fan op
de tribune...  Maar daar gaat de Formule 1, in samenwerking met de
FIA, nu wat aan doen. In België wordt namelijk een pilot uitgevoerd
met een nieuwe branding die fans moet helpen de coureurs beter te
herkennen. De branding wordt aangebracht op de zogenoemde 'T-bar'
onboard camera's, die sowieso al bekend staan als herkenningspunt.
Ieder team heeft namelijk één zwarte en één felgele camera, en dus
is het mogelijk om twee teamgenoten van elkaar te onderscheiden op
basis van die verdeling. De Formule 1 voegt daar nu echter nog een
element aan toe, want op die camera's komen nu ook afkortingen te
staan. De drieletterige afkortingen, die bijvoorbeeld ook voor de
televisie-visuals en timing screens gebruikt worden, zullen nu ook
op de zijkanten én bovenkant van de 'T-bar' onboard camera's
aangebracht worden.  Het is niet de eerste keer dat de Formule 1
iets aan dit 'probleem' probeert te doen, want in 2017 werd ook al
geprobeerd het gebruik van afkortingen op auto's op te nemen in de
regels. Toentertijd werden de nummers op de auto's wel groter, maar
kwam het gebruik van die afkortingen toch te vervallen. In België
gaat de Formule 1 het echter opnieuw proberen.  Bekijk hieronder
hoe de nieuwe branding eruit komt te zien op de onboard camera's
bij Aston Martin!

Top Headlines

Oudere Top Headlines