Red Bull pakt flink uit met updates voor Verstappen in België
Red Bull Racing heeft tijdens de mini-break niet stilgezeten. De
structurele veranderingen binnen het team waren daar al een
voorbeeld van, maar ook op technisch vlak voert de Oostenrijkse
renstal nu de nodige aanpassingen door. Zo is er het één en ander
veranderd aan het design van de voorvleugel, met name aan de hoek
van bepaalde elementen, om zo meer downforce te genereren aan de
voorkant van de auto. Andere veranderingen vinden we terug bij de
voorwielophanging en de achterhoek, die in beide gevallen aangepast
werden met het doel om de luchtstroom te bevorderen. Er zijn lichte
wijzigingen doorgevoerd aan enkele elementen van de beide
onderdelen, die er niet alleen voor moeten zorgen dat de
luchtstroming verbeterd wordt, maar vooral ook dat alles stabiel
blijft. Verder is ook het koelen van de motor onder handen genomen.
Met het samenvoegen van twee inlaten van de sidepods én het breder
maken van het bovenste deel hoopt Red Bull de koeling te
bevorderen. Als direct gevolg van die veranderingen is ook de
engine cover aangepast. Deze sluit nu beter aan, om de koeling zo
ook optimaal te houden. Red Bull heeft dus niet stilgezeten, maar
dat geldt ook voor de andere teams. Zo was al bekend dat Ferrari
bijvoorbeeld met een nieuwe achterwielophanging bezig was, die op
het circuit van Mugello al kort werd getest. De Italiaanse renstal
wil de aerodynamische efficiëntie verbeteren door de zogenoemde
wishbone fairings , de kappen die over de wishbones zitten, te
optimaliseren. Tot slot hebben ook Mercedes en McLaren wat
aanpassingen doorgevoerd, al zijn die lang niet zo significant als
die van Red Bull en Ferrari. Mercedes heeft een nieuwe voorvleugel
bij en heeft aanpassingen doorgevoerd aan de achterhoek, terwijl
McLaren een nieuwe versie van de achtervleugel voor lage downforce
mee heeft genomen.
structurele veranderingen binnen het team waren daar al een
voorbeeld van, maar ook op technisch vlak voert de Oostenrijkse
renstal nu de nodige aanpassingen door. Zo is er het één en ander
veranderd aan het design van de voorvleugel, met name aan de hoek
van bepaalde elementen, om zo meer downforce te genereren aan de
voorkant van de auto. Andere veranderingen vinden we terug bij de
voorwielophanging en de achterhoek, die in beide gevallen aangepast
werden met het doel om de luchtstroom te bevorderen. Er zijn lichte
wijzigingen doorgevoerd aan enkele elementen van de beide
onderdelen, die er niet alleen voor moeten zorgen dat de
luchtstroming verbeterd wordt, maar vooral ook dat alles stabiel
blijft. Verder is ook het koelen van de motor onder handen genomen.
Met het samenvoegen van twee inlaten van de sidepods én het breder
maken van het bovenste deel hoopt Red Bull de koeling te
bevorderen. Als direct gevolg van die veranderingen is ook de
engine cover aangepast. Deze sluit nu beter aan, om de koeling zo
ook optimaal te houden. Red Bull heeft dus niet stilgezeten, maar
dat geldt ook voor de andere teams. Zo was al bekend dat Ferrari
bijvoorbeeld met een nieuwe achterwielophanging bezig was, die op
het circuit van Mugello al kort werd getest. De Italiaanse renstal
wil de aerodynamische efficiëntie verbeteren door de zogenoemde
wishbone fairings , de kappen die over de wishbones zitten, te
optimaliseren. Tot slot hebben ook Mercedes en McLaren wat
aanpassingen doorgevoerd, al zijn die lang niet zo significant als
die van Red Bull en Ferrari. Mercedes heeft een nieuwe voorvleugel
bij en heeft aanpassingen doorgevoerd aan de achterhoek, terwijl
McLaren een nieuwe versie van de achtervleugel voor lage downforce
mee heeft genomen.