Norris en Piastri op het randje van gridstraf
McLaren heeft voor de Grand Prix van België de nodige
motoronderdelen gewisseld voor beide coureurs. Het gaat in dit
geval om de verbrandingsmotor, de turbo, en de MGU-H en MGU-K. Zo
kunnen Lando Norris en Oscar Piastri weer even vooruit met verse
onderdelen, alleen zit daar wel één nadeel aan. Zowel Norris als
Piastri zitten voor die vier onderdelen aan hun maximum. In één
seizoen mogen de bovengenoemde zaken maar vier keer vervangen
worden, en de beide McLaren-coureurs zitten nu voor alles op
onderdeel nummer vier. Als ze in het vervolg dus toch een nieuw
onderdeel nodig hebben, staat daar een gridstraf tegenover. Wel
mogen ze nog gebruik maken van eerder gebruikte onderdelen, die uit
de zogenoemde pool komen. Norris en Piastri zijn echter niet de
enigen bij wie een gridstraf haast al boven het hoofd hangt, want
ook Lance Stroll zit in hetzelfde schuitje. Hij wisselde in aanloop
naar het raceweekend in België exact dezelfde onderdelen en zit nu
dus ook op zijn maximum.
motoronderdelen gewisseld voor beide coureurs. Het gaat in dit
geval om de verbrandingsmotor, de turbo, en de MGU-H en MGU-K. Zo
kunnen Lando Norris en Oscar Piastri weer even vooruit met verse
onderdelen, alleen zit daar wel één nadeel aan. Zowel Norris als
Piastri zitten voor die vier onderdelen aan hun maximum. In één
seizoen mogen de bovengenoemde zaken maar vier keer vervangen
worden, en de beide McLaren-coureurs zitten nu voor alles op
onderdeel nummer vier. Als ze in het vervolg dus toch een nieuw
onderdeel nodig hebben, staat daar een gridstraf tegenover. Wel
mogen ze nog gebruik maken van eerder gebruikte onderdelen, die uit
de zogenoemde pool komen. Norris en Piastri zijn echter niet de
enigen bij wie een gridstraf haast al boven het hoofd hangt, want
ook Lance Stroll zit in hetzelfde schuitje. Hij wisselde in aanloop
naar het raceweekend in België exact dezelfde onderdelen en zit nu
dus ook op zijn maximum.