Marko verklaart verloren strijd van Verstappen
Bij Red Bull Racing hadden ze voor de Grand Prix van België gekozen
voor een afstelling gericht op de regen. Er werd voor de
kwalificatie meer downforce op de RB21 gezet, waardoor de auto
makkelijker in de regenachtige omstandigheden moest kunnen acteren.
Helmut Marko reageert als volgt op de race op Spa-Francorchamps,
waarbij Max Verstappen op P4 eindigde, achter Charles Leclerc in de
Ferrari. "We konden het tempo niet bijhouden. Onze afstelling was
gericht op de regen en dat bleek ook. De eerste sector was gewoon
te traag. We kwamen niet in een positie om de Ferrari in te halen,
maar we zijn toch een stapje dichterbij gekomen. Maar McLaren is
gewoon een klasse apart. We kunnen ze, opnieuw, alleen maar
feliciteren", zo vertelt Marko bij Sky DE . "Het werkvenster is
iets breder geworden, maar we hebben niet die bandbreedte die
bijvoorbeeld McLaren heeft en we waren ook verrast door de snelheid
van de Ferrari. We hebben het, zoals gezegd, vooral in sector één
verloren, al hebben we nu zoveel gewonnen in sector twee." "De
afstelling die we in de sprintrace hadden, zou in deze verhouding
aanzienlijk beter zijn geweest. We moeten verder werken. We brengen
nog iets mee voor Hongarije en laten we eens kijken wat voor effect
dat heeft", zo sluit Marko af.
voor een afstelling gericht op de regen. Er werd voor de
kwalificatie meer downforce op de RB21 gezet, waardoor de auto
makkelijker in de regenachtige omstandigheden moest kunnen acteren.
Helmut Marko reageert als volgt op de race op Spa-Francorchamps,
waarbij Max Verstappen op P4 eindigde, achter Charles Leclerc in de
Ferrari. "We konden het tempo niet bijhouden. Onze afstelling was
gericht op de regen en dat bleek ook. De eerste sector was gewoon
te traag. We kwamen niet in een positie om de Ferrari in te halen,
maar we zijn toch een stapje dichterbij gekomen. Maar McLaren is
gewoon een klasse apart. We kunnen ze, opnieuw, alleen maar
feliciteren", zo vertelt Marko bij Sky DE . "Het werkvenster is
iets breder geworden, maar we hebben niet die bandbreedte die
bijvoorbeeld McLaren heeft en we waren ook verrast door de snelheid
van de Ferrari. We hebben het, zoals gezegd, vooral in sector één
verloren, al hebben we nu zoveel gewonnen in sector twee." "De
afstelling die we in de sprintrace hadden, zou in deze verhouding
aanzienlijk beter zijn geweest. We moeten verder werken. We brengen
nog iets mee voor Hongarije en laten we eens kijken wat voor effect
dat heeft", zo sluit Marko af.