Marko wijst 'handicap' Red Bull aan: "Dat is gewoon niet realistisch"

Red Bull Racing lijkt de rust sinds de Grand Prix van België weer
wat terug te hebben gevonden. Het vertrek van voormalig teambaas
Christian Horner zorgde voor de nodige chaos binnen het team, maar
met vervanger Laurent Mekies deed de Oostenrijkse renstal het prima
op het circuit van Spa-Francorchamps. Sindsdien is ook duidelijk
geworden dat Max Verstappen in 2026 'gewoon' bij Red Bull blijft,
dus dat gerucht kan ook de prullenbak in. Kortom: het gaat de goede
kant op. Maar nu de resultaten nog, want tot dusver vallen die dus
nog wél tegen. Dat ziet ook Helmut Marko in gesprek met Krone
Zeitung , al legt de Oostenrijker wel uit dat hij Verstappen
gelukkig niet tevreden hoeft te houden. "Nou, praten over GT3 of
simracen maakt hem meteen een stuk vrolijker! We hebben de laatste
tijd veel pech gehad, maar wij moeten ook meer risico's nemen dan
bijvoorbeeld McLaren. Die auto werkt met elke type band en zo'n
beetje op ieder circuit wel, en ook bij iedere temperatuur. Maar
Verstappen is goed geïntegreerd in het team en weet ook dat er hard
gewerkt wordt, dus daarom is er bij hem ook geen sprake van
frustratie."  Toch weet Marko ook dat er, naast verbetering in
2025, nog een ander belangrijk doel op het lijstje staat bij de
Formule 1-teams. Met de nieuwe reglementen van 2026 gaat een groot
deel van de tijd en moeite ook naar ontwikkelingen voor volgend
seizoen, en dus moet ook de Oostenrijker bevestigen dat de upgrades
voor dit seizoen binnenkort een keer op zullen houden. "Ik denk dat
het uiterlijk in Monza klaar zal zijn met de upgrades."  Zo lijkt
het erop dat er dit seizoen niet meer in zit dan hooguit een derde
plek in het constructeurskampioenschap, waarvoor ze Mercedes dus
nog voorbij moeten. Verder dan dat durft Marko echter niet te
kijken. "De tweede plek is gewoon niet realistisch, want Yuki
Tsunoda scoort zelden punten. We strijden nu nog met Mercedes om
die derde plek, dus als we realistisch zijn, zouden we daar wel
tevreden mee zijn, tenzij Yuki ineens regelmatig punten gaat
scoren. Maar zelfs bij Ferrari met Hamilton en Mercedes met
Antonelli is de nummer twee een handicap." 

Top Headlines

Oudere Top Headlines