Antonelli bevestigt essentiële wijziging bij Mercedes na vormdip
Mercedes kende een uitstekend begin van dit seizoen. George Russell
wist tijdens de eerste zes races van het seizoen, vier keer op het
podium te eindigen. Debutant Kimi Antonelli wist daarnaast vijf
keer in de top 6 te eindigen, waardoor Mercedes volop in de strijd
om P2 bij de constructeurs was. In de zoektocht naar betere
prestaties kwam het team tijdens de GP van Emilia-Romagna met een
nieuwe achterwielophanging, maar de resultaten laten sindsdien te
wensen over. Tijdens de Grands Prix van Monaco en Spanje werd al
eerder teruggegrepen op de oude ophanging, maar sinds de GP van
Canada werd er toch weer gebruik gemaakt van de nieuwe versie. Die
race in Canada werd het hoogtepunt van het seizoen, met een
overwinning voor Russell en een derde plek voor Antonelli, maar
vanaf dat moment ging het weer verder bergafwaarts voor de
Zilverpijlen. En dus kiest het team er opnieuw voor om te wisselen
van achterwielophanging. De nieuwe versie wordt voor de tweede keer
dit seizoen aan de kant gelegd in de hoop dat er weer balans in de
W16 terugkeert. Het nieuws wordt bevestigd door Kimi Antonelli: "We
gaan terug naar onze oude ophanging. Ik heb moeite gehad met het
besturen van de auto - met uitzondering van Canada - want ik wilde
mijn rijstijl aan blijven houden, maar dat heeft niet gewerkt", zo
vertelt Antonelli aan onder meer RacingNews365. "De stijl van
Russell is net wat anders, dus hij heeft zich makkelijker kunnen
aanpassen, terwijl ik daar de grootste problemen mee heb gehad.
Daarom is mijn Europese seizoen zo tegengevallen. Hopelijk dat het
terugkeren van de oude ophanging ervoor zorgt dat ik weer het
gevoel terugkrijg dat ik daarvoor had."
wist tijdens de eerste zes races van het seizoen, vier keer op het
podium te eindigen. Debutant Kimi Antonelli wist daarnaast vijf
keer in de top 6 te eindigen, waardoor Mercedes volop in de strijd
om P2 bij de constructeurs was. In de zoektocht naar betere
prestaties kwam het team tijdens de GP van Emilia-Romagna met een
nieuwe achterwielophanging, maar de resultaten laten sindsdien te
wensen over. Tijdens de Grands Prix van Monaco en Spanje werd al
eerder teruggegrepen op de oude ophanging, maar sinds de GP van
Canada werd er toch weer gebruik gemaakt van de nieuwe versie. Die
race in Canada werd het hoogtepunt van het seizoen, met een
overwinning voor Russell en een derde plek voor Antonelli, maar
vanaf dat moment ging het weer verder bergafwaarts voor de
Zilverpijlen. En dus kiest het team er opnieuw voor om te wisselen
van achterwielophanging. De nieuwe versie wordt voor de tweede keer
dit seizoen aan de kant gelegd in de hoop dat er weer balans in de
W16 terugkeert. Het nieuws wordt bevestigd door Kimi Antonelli: "We
gaan terug naar onze oude ophanging. Ik heb moeite gehad met het
besturen van de auto - met uitzondering van Canada - want ik wilde
mijn rijstijl aan blijven houden, maar dat heeft niet gewerkt", zo
vertelt Antonelli aan onder meer RacingNews365. "De stijl van
Russell is net wat anders, dus hij heeft zich makkelijker kunnen
aanpassen, terwijl ik daar de grootste problemen mee heb gehad.
Daarom is mijn Europese seizoen zo tegengevallen. Hopelijk dat het
terugkeren van de oude ophanging ervoor zorgt dat ik weer het
gevoel terugkrijg dat ik daarvoor had."