Ferrari-engineers lijken overtuigd, Hongarije als ultieme test
Uit informatie die rondgaat in de paddock van Boedapest, blijkt dat
het team uit Maranello de basisafstelling voor de SF-25 heeft
voorbereid met behulp van data uit België, gecombineerd met een
aerodynamische set-up die is gebaseerd op de instellingen van
Monaco. De configuratie van de SF-25 in Hongarije is daardoor
praktisch identiek aan die van het Prinsdom, met vleugels die zowel
voor als achter zijn afgesteld op een maximale hellingshoek van de
vleugelelementen. Bronnen melden dat de simulaties met dit type
afstelling, in combinatie met het wiskundige model van de nieuwe
ophanging, zeer positieve resultaten hebben opgeleverd. De synergie
tussen downforce en mechanica Met de aanzienlijke neerwaartse druk
die door de vleugels wordt gegenereerd, komt het effect van de
nieuwe ophanging veel duidelijker naar voren dan in België
zichtbaar was. De dynamische respons van de ophanging lijkt veel
beter aan te sluiten bij deze specifieke set-up. Het is met name de
verbetering in mechanische tractie die hier een cruciale factor in
is. De werking van de nieuwe ophanging lijkt voorlopig haar doel te
hebben bereikt door niet alleen de balans van de SF-25 verbeteren,
maar de auto bovenal minder gevoelig maken voor variaties in de
aerodynamische afstelling. Dit zorgt voor een goede basis waarop
het team de prestaties verder kan uitbouwen, een fundament dat dit
seizoen vaak ontbrak.
het team uit Maranello de basisafstelling voor de SF-25 heeft
voorbereid met behulp van data uit België, gecombineerd met een
aerodynamische set-up die is gebaseerd op de instellingen van
Monaco. De configuratie van de SF-25 in Hongarije is daardoor
praktisch identiek aan die van het Prinsdom, met vleugels die zowel
voor als achter zijn afgesteld op een maximale hellingshoek van de
vleugelelementen. Bronnen melden dat de simulaties met dit type
afstelling, in combinatie met het wiskundige model van de nieuwe
ophanging, zeer positieve resultaten hebben opgeleverd. De synergie
tussen downforce en mechanica Met de aanzienlijke neerwaartse druk
die door de vleugels wordt gegenereerd, komt het effect van de
nieuwe ophanging veel duidelijker naar voren dan in België
zichtbaar was. De dynamische respons van de ophanging lijkt veel
beter aan te sluiten bij deze specifieke set-up. Het is met name de
verbetering in mechanische tractie die hier een cruciale factor in
is. De werking van de nieuwe ophanging lijkt voorlopig haar doel te
hebben bereikt door niet alleen de balans van de SF-25 verbeteren,
maar de auto bovenal minder gevoelig maken voor variaties in de
aerodynamische afstelling. Dit zorgt voor een goede basis waarop
het team de prestaties verder kan uitbouwen, een fundament dat dit
seizoen vaak ontbrak.