Schumacher schetst somber beeld voor Hamilton: "Een tragedie"
Bij Ferrari wil het dit seizoen allemaal nog niet echt lukken, en
vooral Lewis Hamilton lijkt daar last van te hebben. Dat bleek ook
wel tijdens de Grand Prix van België, waar Charles Leclerc prima
overweg kon met de nieuwe achterwielophanging, maar Hamilton toch
ontzettend veel moeite leek te hebben met de auto. De resultaten
worden er dan ook niet beter op en dat frustreert de zevenvoudig
wereldkampioen, die toch meer gehoopt had van zijn eerste jaar bij
de Italiaanse renstal. Ook Ralf Schumacher kan in de Backstage
Boxengasse-podcast maar één oordeel vellen: "Lewis heeft gewoon
meer moeite met veranderingen, hij is daar gewoon gevoeliger voor.
Misschien past de nieuwe achterwielophanging van Ferrari onbedoeld
wel gewoon beter bij de rijstijl van Leclerc, dat moet men nog
afwachten in de komende races. Zelfs als het allemaal een tragedie
is en Hamilton soms wat ongepaste opmerkingen laat vallen, is het
nog steeds jammer en ongelukkig om zo'n weekend als op Spa mee te
maken. Maar ik zou hem nog wat tijd geven." Leclerc kan aan de
andere kant juist wél rekenen op complimenten van Schumacher, nadat
de Monegask P3 pakte tijdens de Grand Prix van België. "In
vergelijking met Hamilton had Leclerc een perfect weekend met de
nieuwe auto. Hij kreeg het onder alle omstandigheden goed voor
elkaar en hij was sterk, en dat is ook een mooie ontwikkeling voor
het team. Maar dat maakt het voor Lewis niet makkelijker, want
hierdoor zal het team toch nog meer naar Charles gaan luisteren."
Toch blijft Schumacher het vertrouwen in Hamilton in stand houden.
"Je moet niet te snel oordelen over Hamilton, maar ook ik had het
me tot dusver niet zo slecht voorgesteld. Er waren natuurlijk wel
lichtpuntjes, zoals de sprintrace in China, maar over het algemeen
is het allemaal een beetje treurig om aan te zien. Ik duim voor
hem, want hij moet het tij zien te keren. Als hij het seizoen zo
eindigt, weet ik niet of de samenwerking (met Ferrari) op lange
termijn nog wel zin heeft", zo sluit Schumacher af met een niet al
te veelbelovende conclusie.
vooral Lewis Hamilton lijkt daar last van te hebben. Dat bleek ook
wel tijdens de Grand Prix van België, waar Charles Leclerc prima
overweg kon met de nieuwe achterwielophanging, maar Hamilton toch
ontzettend veel moeite leek te hebben met de auto. De resultaten
worden er dan ook niet beter op en dat frustreert de zevenvoudig
wereldkampioen, die toch meer gehoopt had van zijn eerste jaar bij
de Italiaanse renstal. Ook Ralf Schumacher kan in de Backstage
Boxengasse-podcast maar één oordeel vellen: "Lewis heeft gewoon
meer moeite met veranderingen, hij is daar gewoon gevoeliger voor.
Misschien past de nieuwe achterwielophanging van Ferrari onbedoeld
wel gewoon beter bij de rijstijl van Leclerc, dat moet men nog
afwachten in de komende races. Zelfs als het allemaal een tragedie
is en Hamilton soms wat ongepaste opmerkingen laat vallen, is het
nog steeds jammer en ongelukkig om zo'n weekend als op Spa mee te
maken. Maar ik zou hem nog wat tijd geven." Leclerc kan aan de
andere kant juist wél rekenen op complimenten van Schumacher, nadat
de Monegask P3 pakte tijdens de Grand Prix van België. "In
vergelijking met Hamilton had Leclerc een perfect weekend met de
nieuwe auto. Hij kreeg het onder alle omstandigheden goed voor
elkaar en hij was sterk, en dat is ook een mooie ontwikkeling voor
het team. Maar dat maakt het voor Lewis niet makkelijker, want
hierdoor zal het team toch nog meer naar Charles gaan luisteren."
Toch blijft Schumacher het vertrouwen in Hamilton in stand houden.
"Je moet niet te snel oordelen over Hamilton, maar ook ik had het
me tot dusver niet zo slecht voorgesteld. Er waren natuurlijk wel
lichtpuntjes, zoals de sprintrace in China, maar over het algemeen
is het allemaal een beetje treurig om aan te zien. Ik duim voor
hem, want hij moet het tij zien te keren. Als hij het seizoen zo
eindigt, weet ik niet of de samenwerking (met Ferrari) op lange
termijn nog wel zin heeft", zo sluit Schumacher af met een niet al
te veelbelovende conclusie.