Wolff bevestigt wezenlijk 'probleem' door onderdeel Mercedes
Bij Mercedes had men ongetwijfeld gehoopt op een betere start van
het raceweekend in Hongarije, want George Russell en Kimi Antonelli
sloten de tweede vrije training respectievelijk als zevende en
tiende af. Niet heel dramatisch, maar toch ook niet echt posities
waar je als teambaas tevreden over kan zijn. Toch is Toto Wolff dat
wel enigszins, zo blijkt als hij na afloop van de tweede training
Sky Sports DE te woord staat. "De conclusie na dag één is dat
McLaren weer erg snel is, en dat wij vooral goede experimenten
hadden. De resultaten weerspiegelen het misschien niet, maar ik zou
de dag wel als redelijk oké bestempelen. Kimi verloor veel tijd
tijdens zijn snelle ronde, anders had hij wat verder naar voren
gestaan. Maar verder was het oké. Nu gaan we kijken wat we morgen
daadwerkelijk op de stopwatch kunnen realiseren." Experimenteren
hoort er voor Mercedes ook wel een beetje bij, want de Duitse
renstal is weer terug overgestapt naar de oude achterwielophanging.
Wolff legt uit waarom. "Het was geen probleem met de aerodynamica.
Het probleem met de nieuwe achteras, die we een paar races gebruikt
hebben, zat vooral in het feit dat de achterkant er volledig
onstabiel door werd en het geen vertrouwen gaf. Met de oude
achteras hebben we dat wel, nu we de oude ophanging weer gemonteerd
hebben. Beide coureurs zeggen dat het probleem verdwenen is, dus
dat is aanzienlijk beter."
het raceweekend in Hongarije, want George Russell en Kimi Antonelli
sloten de tweede vrije training respectievelijk als zevende en
tiende af. Niet heel dramatisch, maar toch ook niet echt posities
waar je als teambaas tevreden over kan zijn. Toch is Toto Wolff dat
wel enigszins, zo blijkt als hij na afloop van de tweede training
Sky Sports DE te woord staat. "De conclusie na dag één is dat
McLaren weer erg snel is, en dat wij vooral goede experimenten
hadden. De resultaten weerspiegelen het misschien niet, maar ik zou
de dag wel als redelijk oké bestempelen. Kimi verloor veel tijd
tijdens zijn snelle ronde, anders had hij wat verder naar voren
gestaan. Maar verder was het oké. Nu gaan we kijken wat we morgen
daadwerkelijk op de stopwatch kunnen realiseren." Experimenteren
hoort er voor Mercedes ook wel een beetje bij, want de Duitse
renstal is weer terug overgestapt naar de oude achterwielophanging.
Wolff legt uit waarom. "Het was geen probleem met de aerodynamica.
Het probleem met de nieuwe achteras, die we een paar races gebruikt
hebben, zat vooral in het feit dat de achterkant er volledig
onstabiel door werd en het geen vertrouwen gaf. Met de oude
achteras hebben we dat wel, nu we de oude ophanging weer gemonteerd
hebben. Beide coureurs zeggen dat het probleem verdwenen is, dus
dat is aanzienlijk beter."