Verstappen en Red Bull komen problemen niet te boven tijdens laatste training GP Hongarije
Zoals gewoonlijk was het aan het begin van een derde vrije training
vrij rustig op de baan, al gingen de McLarens en de Aston Martins
toch al vroeg het circuit op. Al doken de coureurs alweer snel naar
binnen. Het doel zal ongetwijfeld zijn geweest op het toplaagje van
een gloednieuwe band er alvast af te rijden. Voor Max Verstappen en
Red Bull Racing was het vooral de vraag of ze zich weer op konden
richten na een moeizame vrijdag in Hongarije. Tijdens de
representatieve tweede sessie kwam de viervoudig wereldkampioen
niet verder dan P14. Langzamerhand kwamen er iets meer coureurs op
de baan, maar de toppers hielden zich nog koest. Na ruim een
kwartier zocht Verstappen het asfalt op en dat deed hij op de
zachte banden. Ondertussen had Yuki Tsunoda de voorlopig snelste
tijd in handen, met een 1:17.022 op de mediums. Verstappen dook
uiteindelijk een kleine halve seconde onder de tijd van zijn
teamgenoot. Het was de vraag wat die tijd waard was in vergelijking
met de concurrentie. Lewis Hamilton kwam er in ieder geval niet
aan, al dook Charles Leclerc wel onder de benchmark van de
Nederlander. De Ferrari-coureur kon daar niet heel lang van
genieten, want George Russell was weer sneller dan Leclerc. Het
verschil tussen de drie coureurs was ruim twee tienden, maar het
was nog wachten op de McLarens. Groot gat Oscar Piastri ging naar
een 1:16.240, waarmee hij de snelste tijd afpakte van Russell.
Lando Norris kwam daarna niet verder dan P5, nog achter Verstappen
in de Red Bull RB21. Norris moest zodoende een kleine halve seconde
toegeven op zijn teamgenoot. Bij de tweede inzet ging Verstappen
echter naar de snelste tijd. Hij was 38 duizendsten sneller dan
Piastri in de McLaren. Maar daar ging Leclerc niet in mee en hij
ging weer wat sneller dan Verstappen. Hij kende echter een flink
moment en verloor zodoende wat tijd. Norris mengde zich ook serieus
in de strijd, maar moest wel tijd toegeven op Leclerc. Piastri dook
als eerste coureur op de zaterdag in de 1:15 en trok een gat van
minimaal twee tienden naar de rest van het veld. Hamilton splitte
Piastri en Leclerc dan weer en zette zijn Ferrari op P2 neer.
Norris sprong van P5 naar P3, maar moest alsnog meer dan twee
tienden toegeven op Piastri. Er werden nog nieuwe zachte banden
gepakt door een aantal coureurs en Piastri ging er écht goed voor
zitten. Hij was meer dan een seconde sneller dan wie dan ook en
ging de 1:14 in. Hamilton kwam tot ruim zeven tienden van de
Australiër. Norris kwam wel heel dicht in de buurt van zijn
teamgenoot. Hij was slechts 32 duizendsten langzamer. Verstappen
verbeterde ook zijn tijd, maar moest opnieuw heel veel tijd
toegeven op de McLarens. Het verschil was 1,2 seconden met Piastri
en Norris en het gat was ongeveer net zo groot als tijdens de
tweede vrije training op de Hungaroring. De viervoudig
wereldkampioen kwam zelfs niet eens tot een tijd in de top tien:
P12 was het uiteindelijke resultaat.
vrij rustig op de baan, al gingen de McLarens en de Aston Martins
toch al vroeg het circuit op. Al doken de coureurs alweer snel naar
binnen. Het doel zal ongetwijfeld zijn geweest op het toplaagje van
een gloednieuwe band er alvast af te rijden. Voor Max Verstappen en
Red Bull Racing was het vooral de vraag of ze zich weer op konden
richten na een moeizame vrijdag in Hongarije. Tijdens de
representatieve tweede sessie kwam de viervoudig wereldkampioen
niet verder dan P14. Langzamerhand kwamen er iets meer coureurs op
de baan, maar de toppers hielden zich nog koest. Na ruim een
kwartier zocht Verstappen het asfalt op en dat deed hij op de
zachte banden. Ondertussen had Yuki Tsunoda de voorlopig snelste
tijd in handen, met een 1:17.022 op de mediums. Verstappen dook
uiteindelijk een kleine halve seconde onder de tijd van zijn
teamgenoot. Het was de vraag wat die tijd waard was in vergelijking
met de concurrentie. Lewis Hamilton kwam er in ieder geval niet
aan, al dook Charles Leclerc wel onder de benchmark van de
Nederlander. De Ferrari-coureur kon daar niet heel lang van
genieten, want George Russell was weer sneller dan Leclerc. Het
verschil tussen de drie coureurs was ruim twee tienden, maar het
was nog wachten op de McLarens. Groot gat Oscar Piastri ging naar
een 1:16.240, waarmee hij de snelste tijd afpakte van Russell.
Lando Norris kwam daarna niet verder dan P5, nog achter Verstappen
in de Red Bull RB21. Norris moest zodoende een kleine halve seconde
toegeven op zijn teamgenoot. Bij de tweede inzet ging Verstappen
echter naar de snelste tijd. Hij was 38 duizendsten sneller dan
Piastri in de McLaren. Maar daar ging Leclerc niet in mee en hij
ging weer wat sneller dan Verstappen. Hij kende echter een flink
moment en verloor zodoende wat tijd. Norris mengde zich ook serieus
in de strijd, maar moest wel tijd toegeven op Leclerc. Piastri dook
als eerste coureur op de zaterdag in de 1:15 en trok een gat van
minimaal twee tienden naar de rest van het veld. Hamilton splitte
Piastri en Leclerc dan weer en zette zijn Ferrari op P2 neer.
Norris sprong van P5 naar P3, maar moest alsnog meer dan twee
tienden toegeven op Piastri. Er werden nog nieuwe zachte banden
gepakt door een aantal coureurs en Piastri ging er écht goed voor
zitten. Hij was meer dan een seconde sneller dan wie dan ook en
ging de 1:14 in. Hamilton kwam tot ruim zeven tienden van de
Australiër. Norris kwam wel heel dicht in de buurt van zijn
teamgenoot. Hij was slechts 32 duizendsten langzamer. Verstappen
verbeterde ook zijn tijd, maar moest opnieuw heel veel tijd
toegeven op de McLarens. Het verschil was 1,2 seconden met Piastri
en Norris en het gat was ongeveer net zo groot als tijdens de
tweede vrije training op de Hungaroring. De viervoudig
wereldkampioen kwam zelfs niet eens tot een tijd in de top tien:
P12 was het uiteindelijke resultaat.