Lawson verrast door Verstappen en Red Bull: "Daar hoopte ik een beetje op"

Aanvankelijk leek de pikorde zoals verwacht. Max Verstappen
passeerde Liam Lawson al in de openingsfase van de race, maar de
wedstrijd kantelde toen Red Bull besloot de wereldkampioen vroeg
naar binnen te halen voor een pitstop. Hierdoor viel Verstappen
terug naar de zestiende positie en kwam hij vast te zitten in
verkeer, terwijl Lawson een langere eerste stint reed. Deze
strategische keuze bleek cruciaal. Lawson gaf na afloop toe verrast
te zijn dat hij de Red Bull achter zich kon houden, maar het paste
binnen de verwachtingen van zijn team. "Ja, een beetje", bevestigde
Lawson tegenover de media, waaronder RacingNews365, op de vraag of
hij verrast was Verstappen te verslaan. "In het begin was hij erg
snel en hij pakte me in de eerste ronde, maar toen kregen zij het
lastig met de banden, dus ik hoopte ergens dat het tegen het einde
van de race hetzelfde zou zijn. Dus ik wist dat hij misschien zou
terugvallen als ik hem een paar ronden achter me kon houden - en
dat is min of meer wat er gebeurde." Vertrouwen door upgrades en
racepace De prestatie van Lawson is geen toevalstreffer. De coureur
van Racing Bulls scoorde voor de tweede race op rij punten en
behaalde in drie van de laatste vier Grands Prix de top tien. Een
upgrade aan de voorwielophanging in Oostenrijk heeft zijn
vertrouwen in de wagen aanzienlijk vergroot, wat zich met name
uitbetaalt in de races. "De auto is de laatste tijd erg goed,
vooral in de races, en onze racesnelheid op de lange termijn is erg
goed. We hebben de banden redelijk onder controle, wat normaal
gesproken lastig is in de races (maar nu dus wel lukte, red.)",
aldus de Nieuw-Zeelander. Dit stelde hem in staat om de strategie,
die gericht was op een lange run, effectief uit te voeren. Lawson
erkende dat het potentieel van de auto zelfs nog groter was. Een
betere startpositie had een nog beter resultaat kunnen opleveren.
"Als we wat verder naar voren waren gestart, hadden we eerlijk
gezegd het potentieel om ook hoger te eindigen, dus dat is
waarschijnlijk de les van dit weekend."  "In de auto voel je dat je
een undercut wil plaatsen op de jongens voor je, maar het is
duidelijk dat je dan in het verkeer terechtkomt, en op een klein
circuit als de Hungaroring is het behoorlijk moeilijk om in te
halen. Maar de snelheid was goed tegen het einde van elke stint, we
werden steeds sterker. Dus ja, ik ben erg blij."

Top Headlines

Oudere Top Headlines