Schumacher spreekt Russell tegen over 'illegaliteit' Leclerc in Hongarije: "Niet mogelijk"
George Russell liet na de Grand Prix van Hongarije weten dat hij
vermoedt dat de Ferrari van Charles Leclerc te laag aan de grond
stond, waardoor de plank te veel zou gaan slijten. Om een
diskwalificatie te voorkomen, zou het team volgens de Brit de
bandenspanning van de set harde banden hebben verhoogd, om zo de
plank wat verder van de grond te krijgen. "Ze gebruiken ook een
motorstand die de krachtbron trager maakte aan het einde van het
rechte stuk. Daar heb je de meeste slijtage aan de vloerplank",
vulde Russell eerder aan bij Sky Sports F1 . Schumacher is het
duidelijk niet eens met Russell, zo laat hij weten in de Backstage
Boxengasse-podcast : "Nee, dat geloof ik niet. Als je aan het begin
zo snel bent, met een volle tank, waardoor de auto nog lager hangt,
zou dat moeten betekenen dat je heel de bodemplaat in de eerste
dertig ronden al kapot rijdt. Dat acht ik niet mogelijk." De
Duitser heeft zelf echter wel een vermoeden waar het probleem dan
wél zat: "Ik denk eerder dat Ferrari het probleem had dat ze voor
het eerst dat weekend die harde band gebruikten. Daarnaast hebben
ze natuurlijk ook de nieuwe achterwielophanging. Ik denk dat daar
iets gebeurd is waar ze niet op gerekend hadden, want vanaf het
moment dat Leclerc op de harde band reed, was hij gewoon te
langzaam. Ik denk dat daar de oorzaak ligt." "Ook het
brandstofverhaal kan ik me niet voorstellen, want dan zou er toch
wel iemand iets over gezegd hebben? Dan zouden ze hebben gezegd:
'Er is iets fout gegaan. We kunnen er niet over praten, maar het
was een fout van ons'. Nu zeggen ze, 'We moeten het nog
onderzoeken. We begrijpen het zelf niet.' En meestal is dat een
kwestie van bandentemperatuur. Red Bull kan daar ook niet goed mee
overweg. Helmut Marko had het er ook nog over. Hij zei dat dat bij
hen ook nog een probleem kon worden, omdat ze daar voor het eerst
mee reden."
vermoedt dat de Ferrari van Charles Leclerc te laag aan de grond
stond, waardoor de plank te veel zou gaan slijten. Om een
diskwalificatie te voorkomen, zou het team volgens de Brit de
bandenspanning van de set harde banden hebben verhoogd, om zo de
plank wat verder van de grond te krijgen. "Ze gebruiken ook een
motorstand die de krachtbron trager maakte aan het einde van het
rechte stuk. Daar heb je de meeste slijtage aan de vloerplank",
vulde Russell eerder aan bij Sky Sports F1 . Schumacher is het
duidelijk niet eens met Russell, zo laat hij weten in de Backstage
Boxengasse-podcast : "Nee, dat geloof ik niet. Als je aan het begin
zo snel bent, met een volle tank, waardoor de auto nog lager hangt,
zou dat moeten betekenen dat je heel de bodemplaat in de eerste
dertig ronden al kapot rijdt. Dat acht ik niet mogelijk." De
Duitser heeft zelf echter wel een vermoeden waar het probleem dan
wél zat: "Ik denk eerder dat Ferrari het probleem had dat ze voor
het eerst dat weekend die harde band gebruikten. Daarnaast hebben
ze natuurlijk ook de nieuwe achterwielophanging. Ik denk dat daar
iets gebeurd is waar ze niet op gerekend hadden, want vanaf het
moment dat Leclerc op de harde band reed, was hij gewoon te
langzaam. Ik denk dat daar de oorzaak ligt." "Ook het
brandstofverhaal kan ik me niet voorstellen, want dan zou er toch
wel iemand iets over gezegd hebben? Dan zouden ze hebben gezegd:
'Er is iets fout gegaan. We kunnen er niet over praten, maar het
was een fout van ons'. Nu zeggen ze, 'We moeten het nog
onderzoeken. We begrijpen het zelf niet.' En meestal is dat een
kwestie van bandentemperatuur. Red Bull kan daar ook niet goed mee
overweg. Helmut Marko had het er ook nog over. Hij zei dat dat bij
hen ook nog een probleem kon worden, omdat ze daar voor het eerst
mee reden."