Britse presentator slaat steil achterover na ritje met Verstappen: "Al bij de eerste bocht!"
Recent verscheen er een mooie video van Max Verstappen met
presentator en journalist Chris Harris. De twee bespraken
verschillende onderwerpen en reden ook even in het rond in een Ford
Mustang. Harris laat in zijn eigen podcast Chris Harris on Cars nu
weten dat het een ervaring voor het leven was. De Brit wist niet
wat hij meemaakte. "De eerste ronde in de GTD was een eyeopener",
stelt Harris. "Hoe zeg ik dit? Klink ik als een sukkel? Mijn werk
van de afgelopen 25 jaar ging over het feit dat ik in dingen
(auto's, red.) stapte waar ik heel weinig ervaring mee had op
circuits. En dan meteen vrij snel gaan, want ik had meestal drie
ronden om het voor elkaar te krijgen. Wat Max gelijk deed, gaat ver
boven mijn kunnen." Harris beschrijft wat er gebeurde. "Hij stapte
in en zat bij de eerste remzone al om en nabij een meter van de
limiet van de auto. Ik denk niet dat er enige speelruimte was en
dat was de eerste bocht die we tegenkwamen. Het was een voorrecht
om dat niveau van dichtbij mee te maken. Het herinnerde me er ook
aan dat mensen een mening over Max hadden, en soms terecht, aan het
begin van zijn carrière." "We vergeten echter twee dingen: hij was
ontzettend jong en onervaren. Hij had geen jarenlange racecarrière
achter de rug. Ik weet niet zeker of hij echt veel wist over wat je
wel en niet kon doen tijdens een gevecht in een auto. Max reed in
een Formule 1-auto op een leeftijd waarop de meeste mensen bezig
zijn met hun eindexamen. Hem werd verteld dat hij naar buiten moest
rijden en moest vechten." Winnaar Harris heeft dan ook veel respect
voor Verstappen. "Hij is volwassen geworden als wereldkampioen
onder het toeziend oog van zeer kritische media. Ik denk dat ik me
bijna als een ouder voor hem voelde. Hij heeft dat niet nodig hoor,
maar ik stelde me gewoon voor hoe beschermend ik geweest zou zijn
als hij mijn zoon was. Jos krijgt veel kritiek, maar hij stuurde
zijn kind in feite naar een slangenkuil op een leeftijd waarop de
meesten van ons een avondje stappen in de stad al niet zouden
vertrouwen." Genieten voor Harris in de auto, dus. "Op menselijk
vlak was hij een genot, het is absoluut een hoogtepunt in mijn
leven. Ik beschouw mezelf absoluut als een autojournalist. Ik ben
geen uitzendgemachtigde. Ik ben autojournalist. Het beste wat je
kan doen is een uitzonderlijke coureur ontmoeten, tijd met hem
doorbrengen en wat opnemen, of het nu audio of video is." "Dan kan
je aan je kleinkinderen laten zien dat je iets met de beste coureur
van de wereld hebt opgenomen. Ik ben enorm dankbaar dat ik de kans
heb gekregen om dat te doen. Ik hoop dat mensen van de video hebben
genoten. En ik hoop dat het teleurstellende beeld dat men in het
Verenigd Koninkrijk van Max heeft, een beetje verandert. Je weet
wat hij achter het stuur doet. Max is een meedogenloze winnaar,
maar dat betekent niet dat hij een slecht mens is", sluit Harris
af.
presentator en journalist Chris Harris. De twee bespraken
verschillende onderwerpen en reden ook even in het rond in een Ford
Mustang. Harris laat in zijn eigen podcast Chris Harris on Cars nu
weten dat het een ervaring voor het leven was. De Brit wist niet
wat hij meemaakte. "De eerste ronde in de GTD was een eyeopener",
stelt Harris. "Hoe zeg ik dit? Klink ik als een sukkel? Mijn werk
van de afgelopen 25 jaar ging over het feit dat ik in dingen
(auto's, red.) stapte waar ik heel weinig ervaring mee had op
circuits. En dan meteen vrij snel gaan, want ik had meestal drie
ronden om het voor elkaar te krijgen. Wat Max gelijk deed, gaat ver
boven mijn kunnen." Harris beschrijft wat er gebeurde. "Hij stapte
in en zat bij de eerste remzone al om en nabij een meter van de
limiet van de auto. Ik denk niet dat er enige speelruimte was en
dat was de eerste bocht die we tegenkwamen. Het was een voorrecht
om dat niveau van dichtbij mee te maken. Het herinnerde me er ook
aan dat mensen een mening over Max hadden, en soms terecht, aan het
begin van zijn carrière." "We vergeten echter twee dingen: hij was
ontzettend jong en onervaren. Hij had geen jarenlange racecarrière
achter de rug. Ik weet niet zeker of hij echt veel wist over wat je
wel en niet kon doen tijdens een gevecht in een auto. Max reed in
een Formule 1-auto op een leeftijd waarop de meeste mensen bezig
zijn met hun eindexamen. Hem werd verteld dat hij naar buiten moest
rijden en moest vechten." Winnaar Harris heeft dan ook veel respect
voor Verstappen. "Hij is volwassen geworden als wereldkampioen
onder het toeziend oog van zeer kritische media. Ik denk dat ik me
bijna als een ouder voor hem voelde. Hij heeft dat niet nodig hoor,
maar ik stelde me gewoon voor hoe beschermend ik geweest zou zijn
als hij mijn zoon was. Jos krijgt veel kritiek, maar hij stuurde
zijn kind in feite naar een slangenkuil op een leeftijd waarop de
meesten van ons een avondje stappen in de stad al niet zouden
vertrouwen." Genieten voor Harris in de auto, dus. "Op menselijk
vlak was hij een genot, het is absoluut een hoogtepunt in mijn
leven. Ik beschouw mezelf absoluut als een autojournalist. Ik ben
geen uitzendgemachtigde. Ik ben autojournalist. Het beste wat je
kan doen is een uitzonderlijke coureur ontmoeten, tijd met hem
doorbrengen en wat opnemen, of het nu audio of video is." "Dan kan
je aan je kleinkinderen laten zien dat je iets met de beste coureur
van de wereld hebt opgenomen. Ik ben enorm dankbaar dat ik de kans
heb gekregen om dat te doen. Ik hoop dat mensen van de video hebben
genoten. En ik hoop dat het teleurstellende beeld dat men in het
Verenigd Koninkrijk van Max heeft, een beetje verandert. Je weet
wat hij achter het stuur doet. Max is een meedogenloze winnaar,
maar dat betekent niet dat hij een slecht mens is", sluit Harris
af.